آفتاب
تسلیت به سلمان و پسرش!؟

وارونه نمایی جیره خوران سعودی از فاجعه منا/ پول پراکنی جواب داد!

وارونه نمایی جیره خوران سعودی از فاجعه منا/ پول پراکنی جواب داد!

پادشاهان بحرین، اردن و مراکش، ولیعهد ابوظبی و رئیس جمهوری سودان در گفتگوهای جداگانه تلفنی با پادشاه سعودی و پسر وی فاجعه «منا» را به آنها تسلیت گفتند!

به گزارش خبرنگار مهر،  خبرگزاری رسمی عربستان (واس) از گفتگوی تلفنی  «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی، «فؤاد سینیوره» رئیس فراکسیون المستقبل لبنان، «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین، «عبدالله دوم» پادشاه اردن، «عمرالبشیر» رئیس جمهوری سودان با  «سلمان بن عبدالعزیز» و نیز تماس تلفنی  «محمد ششم» پادشاه مراکش با  «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی و عرض تسلیت به آنها خبر داد.

این در حالی است که به اذعان عموم تحلیل گران و کارشناسان، مهمترین عامل بروز حوادث ناگوار انسانی در حج امسال به ویژه فاجعه روز گذشته صحرای منا در حین انجام فریضه رمی جمرات، بی کفایتی و مسئولیت ناپذیری مسئولین سعودی بوده و اتفاقا آنها مقصرین اصلی جان باختن نزدیک به ۲۰۰۰ تن از حجاج در مراسم امسال هستند.

بر این اساس؛ نگاهی به اسامی ذکر شده در خبر خبرگزاری سعودی، نشان می دهد که ظاهرا تغذیه مالی مزدوران گوش به فرمان دربار آل سعود در منطقه که عموم مصیبت های امروز جهان اسلام ریشه در بی کفایتی آنها و سر سپردگیشان به نظام سلطه دارد، جواب داده و این حکام جیره خوار در نهایت وقاحت، به جای محکوم کردن بی کفایتی مسئولین سعودی در جان باختن بسیاری از حجاج،  با عرض تسلیت به ملک سلمان سعی در وارونه نمایی مسئله داشته اند.

لازم به ذکر است افراد مذکور به دلیل خود فروختگی و دریافت پول های کلان از دربار آل سعود نه تنها درباره جنایات آنان در منطقه از جمله تجاوز و کودک کشی در یمن یا پشتیبانی از جریانات تروریستی ـ تکفیری سکوت اختیار کرده که در بسیاری از موارد به صراحت از آن دفاع کرده اند.  

 

کد N968880

وبگردی