آفتاب
روحانی:

به رهبر انقلاب و ملت ایران تسلیت می گویم/تشکیل ستاد ویژه پیگیری

به رهبر انقلاب و ملت ایران تسلیت می گویم/تشکیل ستاد ویژه پیگیری

رئیس جمهوری ایران در نخستین واکنش به فاجعه روز گذشته منا گفت دستور تشکیل ستاد ویژه برای رسیدگی به این حادثه را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسن روحانی» رئیس جمهور اسلامی ایران در بدو ورود به نیویورک و در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از وقوع حادثه در «مشعر المنی» و مرگ بیش از هزار و ۳۰۰ زائر خانه خدا در مراسم حج ابراز تاسف کرد.

وی افزود: متاسفانه تعداد زیادی از حجاج ایرانی در این حادثه فوت کرده اند که بسیار دردناک است. ما از عربستان می خواهیم با ستاد حج، با نماینده بعثه رهبری و نهادهای ایرانی که در آنجا برای کمک رسانی به زائران فعالیت می کنند همکاری کند.

روحانی یادآور شد: من تلفنی با معاون اول صحبت کرده ام و دستور داده ام ستاد ویژه دولت در این زمینه تشکیل شود و وزارتخانه ها برای رسیدگی به این مسئله فعالیت کنند. همچنین از وزیر خارجه خواسته ام با مقامات سعودی تماس بگیرد تا اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این دومین حادثه در حج امسال است. به خانواده های قربانیان تسلیت می گویم و برای مجروحان آرزوی بهبود دارم. وی همچنین در خصوص برنامه های خود در سفر به نیویورک گفت: مصالح بین المللی و امور مربوط به جمهوری اسلامی و نیز مسائل منطقه ای در یمن، سوریه، عراق را پیگیری می کنیم. در ملاقاتهایی که با سران کشورها داریم مسائل را دنبال خواهیم کرد.

کد N968858

وبگردی