آفتاب
بذرپاش در گفتگو با مهر پیشنهاد داد؛

روحانی در سازمان ملل خلع ید آل سعود از حرمین شریفین را مطرح کند

روحانی در سازمان ملل خلع ید آل سعود از حرمین شریفین را مطرح کند

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر در حج گفت: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، خلع ید آل سعود از حرمین شریفین و سپردن حج به سازمان کنفرانس اسلامی را مطرح کند.

مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حادثه خونین منا و دیگر حوادث رخ داده در هفته‌های اخیر در جریان حج اظهار داشت: در این مقطع حساس، مجلس و دولت باید از همه ظرفیت های دیپلماسی خود برای گرفتن مدیریت حج از آل سعود و سپردن آن به سازمان کنفرانس اسلامی استفاده کنند.

وی با اشاره به آغاز سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل توضیح داد: حضور رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل که به عنوان نماینده ملت ایران حاضر می شود، فرصت بی‌نظیری است تا با رهبران دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی از قبیل هند، پاکستان، لبنان، مالزی و ترکیه که بسیاری از اتباع آنها در جریان حوادث اخیر کشته و زخمی شده‌اند، موضوع خلع ید آل سعود از کنگره عظیم حج و سپردن آن به سازمان کنفرانس اسلامی را مطرح کند.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس مطرح کرد: قطعا این پیشنهاد با حمایت سایر رهبران دنیا به ویژه آن دسته از کشورهای اسلامی که اتباعشان قربانی بی‌لیاقتی آل سعود شده اند، مواجه خواهد شد.

بذرپاش اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نیز باید همه ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی خود را به کار گیرد؛ از جمله اجلاس بین‌المجالس آسیایی در ماه های آینده فرصت خوبی برای پیگیری این طرح با رؤسا و نمایندگان مجالس سایر کشورهای آسیایی است.

وی ادامه داد: اتحادیه بین‌المجالس اسلامی نیز ظرفیت دیگری برای پیگیری این حادثه است تا بیش از این، رژیم منحوس آل سعود با جان انسان‌های بی‌گناه بازی نکند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بازی آل سعود با جان انسان‌ها یک روز در صحنه یمن انجام می شود، روز دیگر با حمایت از تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه صورت می گیرد و امروز با بی‌لیاقتی و بی‌تدبیری در مناسک حج خودش را نشان می دهد.

بذرپاش عنوان کرد: فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی فورا این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد تا به سهم خود، به وظیفه‌اش در این مقطع عمل کند.

کد N968845

وبگردی