آفتاب

المیادین خبر داد: با اجرای برجام ناوگاه هوایی ایران نوسازی می شود

المیادین خبر داد: با اجرای برجام ناوگاه هوایی ایران نوسازی می شود

شبکه المیادین گزارش داد: یکی از پیامدهای اقتصادی مهم لغو تحریمها برای ایران، نوسازی ناوگان هوایی این کشور خواهد بود.

واحد مرکزی خبر نوشت: به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ایران که در زمان تحریمها از خرید قطعات یدکی برای هواپیماهایش محروم بود، پس از اجرای توافقنامه وین و لغو تحریمها خواهد توانست ناوگان هوایی خود را نوسازی کند. 
حازم کلاس خبرنگار المیادین در تهران گفت: خداحافظی با فجایع سقوط هواپیماها در ایران که جان بسیاری از افراد را گرفت و بسیاری را هم عزادار کرد. تحریمها بر بخش هواپیمایی ایران عامل این بسیاری از این حوادث بود. ایران برای سال های طولانی حتی از خرید قطعات یدکی محروم بود. ناوگان هوایی ایران از دویست و پنجاه و هفت فروند هواپیما تشکیل شده است که عمر متوسط آنها دو برابر عمر متوسط هواپیماها در جهان است و به بیست سال می رسد. تهران پس از توافق لغو تحریمهای بین المللی به سرعت اعلام کرد قصد دارد در ده سال آینده ناوگان هوایی خود را با خرید دستکم چهارصد فروند هواپیما به ارزش شصت میلیارد دلار نوسازی کند. 
در ادامه این گزارش آمده است: ایران در مدت تحریمها برای ساخت هواپیما تلاش کرد و توانست شماری از هواپیماهای ایران 140 را وارد ناوگان هوایی خود کند. ایران همچنین چند فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس دسته دوم را به ناوگان خود اضافه کرد. ایران پس از توافقنامه موقت ژنو توانست قراردادهایی را با شرکت های بین المللی از جمله بوئینگ برای تعمیر هواپیماهای قدیمی و خرید قطعات یدکی امضا کند. اما لغو کامل تحریمها به ایران اجازه می دهد هواپیماهای مسافربری و حتی شاید نظامی خریداری کند. 
خبرنگار المیادین خاطر نشان کرد: تردد پروازهای بین المللی در حریم هوایی امن ایران بیش از دو برابر شده است و روزانه به هزار و چهارصد هواپیما می رسد. ایران به همین علت به دنبال توسعه فرودگاه های خود و احداث نه فرودگاه جدید است. 
49308

کد N968682

وبگردی