آفتاب
معاون اول رئیس جمهور:

حفاظت از جان حجاج برعهده عربستان است/آل سعود به وظایف خود عمل کند

حفاظت از جان حجاج برعهده عربستان است/آل سعود به وظایف خود عمل کند

معاون اول رئیس جمهور گفت: مسئولیت امنیت و حفاظت از جان حجاج بر عهده دولت عربستان سعودی است که باید به وظایف خود عمل کند و عواقب هرگونه اهمال و بی توجهی به این امر متوجه دولت عربستان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به محض اطلاع از حادثه ناگوار سرزمین منا که متأسفانه منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از حجاج ایرانی بیت الله الحرام نیز شد ضمن تماس فوری با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس ‌سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی دستور لازم را برای پیگیری تمامی امکانات جهت رسیدگی فوری به وضع جانباختگان و آسیب دیدگان ایرانی این حادثه را صادر کرد.

وی در این تماس تاکید کرد: مسئولیت امنیت و حفاظت از جان حجاج بیت الله الحرام بر عهده دولت عربستان سعودی است که باید به وظایف خود عمل کند و عواقب هرگونه اهمال و بی توجهی به این امر متوجه دولت عربستان خواهد بود.

جهانگیری همچنین ضمن دستور تشکیل فوری ستادی ویژه در وزارت امور خارجه برای تسریع در انجام هماهنگی های لازم و امداد رسانی موثرتر، از مسئولان ذیربط خواست در اسرع وقت نتیجه اقدامات صورت گرفته در این خصوص را برای رفع نگرانی خانواده های زائران ایرانی به اطلاع ملت شریف و صبور ایران برسانند.

کد N968669

وبگردی