آفتاب
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:

برگزاری رزمایش روسها در شرق دریای مدیترانه

برگزاری رزمایش روسها در شرق دریای مدیترانه

مسکو بی اعتنا به نگرانی غرب از افزایش اقدامات نظامی روسیه در سوریه اعلام کرد که طی ماه آینده در شرق مدیترانه رزمایش دریایی برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استریتس تایمز، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که طی ماه های میلادی سپتامبر و اکتبر در شرق دریای مدیترانه رزمایش برگزار خواهد کرد.

بنابر اعلام رسمی، این رزمایش که با حضور سه ناو جنگی انجام می شود، شامل ۴۰ تمرین نظامی است که در آنها از  موشک هم استفاده می شود.

اعلام خبر برگزاری رزمایش در شرق دریای مدیترانه در حالی اعلام می شود که طی هفته های گذشته کشورهای غربی به ویژه آمریکا از افزایش حضور نظامی روسیه در خاک سوریه که در راستای حمایت از نظام بشار اسد و مبارزه با داعش انجام می گیرد ابراز نگرانی کرده اند.

به گفته منابع خبری، ارتش سوریه دیروز چهارشنبه برای نخستین بار از پهپادهایی که از روسیه دریافت کرده  است استفاده کرد. به ادعای مقامات آمریکایی، پایگاه نظامی کنترل کننده پهپادهای شناسایی روس ها در نزدیک شهر لاذقیه واقع شده است. گزارش آمریکایی ها حاکی است روسیه در این شهر بندری تجهیزات و نیروهای نظامی قابل توجهی مستقر کرده است.  

کد N968495

وبگردی