آفتاب
خطیب نماز عید سعید قربان در قم:

جنایتکاران در منطقه ادامه دهنده راه قابیل هستند

جنایتکاران در منطقه ادامه دهنده راه قابیل هستند

خطیب نماز عید سعید قربان در قم با بیان این‌که «امروز طایفه‌ای از تبار قابیل و بنی‌امیه مشغول قتل و فتنه‌انگیزی در میان مسلمانان در منطقه هستند»، گفت: سود این فساد و جنایت‌ها به آمریکا، اسرائیل و مشرکان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، افزود:در ماه ذی‌القعده و ذی‌الحجه از ماه‌های حرام هستند و حتی در زمان جاهلیت حرمت این ماه‌ها را نگاه می‌داشتند و در این مدت دست از جنایت و کشتار بر می‌داشتند ولی امروز عده‌ای به ظاهر مسلمان و مدعی خدمت به حرم الهی ناجوانمردانه دست به برادر کشی زدند.

وی افزود: این‌ها ادامه دهنده راه قابیل در برادر کشی هستند که به خاطر حسادت و پلیدی نفس حتی به برادر مسلمان خود رحم نمی‌کنند و ادامه دهنده راه بنی‌امیه هستند که خون حجت خدا امام حسین(ع) و خاندانش را در کربلا به زمین ریختند.

وی با اشاره به جریان انحرافی سلفی و وهابیت اظهار کرد: امروز طایفه‌ای از تبار قابیل و بنی‌امیه به فتنه‌انگیزی و کشتار در منطقه مشغول شده‌اند و سود این همه فساد و جنایت و کشتار به مشرکان و کفار می‌رسد. رهبر معظم انقلاب در پیام خویش به حجاج فرمودند مساله اول حجاج این است که در مورد شرارت‌های آمریکا در منطقه و جنایات صهیونیست‌ها و اهانت به حرم مسجد الاقصی بیندیشند و تکلیف اسلامی خود را مشخص کنند.

خطیب نماز عید سعید قربان در قم در ادامه سخنان خود بزرگداشت شعائر و مراسم الهی را از مصادیق تقوا دانست و افزود: تقوا به معنای نگهداشتن حریم و احکام الهی است که باید مصادیق را شناسایی و رعایت نماییم در واقع بزرگذاشت شعایر الهی نشانه تقواست.

وی خاطرنشان کرد: ماه ذی‌الحجه دارای فضیلت فراوان است و اهل تقوا باید مراقب باشند و با برنامه‌های این ماه آشنا باشند؛ روز عید سعید قربان از جمله این برنامه‌هاست، قربان روز تقرب و امتحان الهی است. برای روزهای ذی‌الحجه فضیلتی بالاتر از ماه رمضان نقل شده است و برتری ماه ذی‌الحجه به دلیل روز غدیر است.

وی خاطرنشان کرد: برای قربانی کردن باید ادب بندگی را رعایت کرد و از فرزندان حضرت آدم درس گرفت؛ هنگامی که می‌خواستند در راه خدا قربانی کنند، قابیل پست‌ترین قربانی را آورد و هابیل بهترین را در راه معبود قربانی کرد و خداوند قربانی هابیل را پذیرفت؛ زیرا تقوا و خلوص ملاک پذیرفتن قربانی است.

سعیدی گفت: وقتی قربانی قابیل پذیرفته نشد او از روی حسادت برادر خود را کشت و پایه‌گذار سنت ناپسند برادرکشی شد و هابیل به دلیل قربانی نیک خود به مقام شهادت در راه خدا رسید؛ در حقیقت شهدا بهترین‌ها را در راه خدا قربانی کردند و آن جان خویش بود.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با برخی از جانبازان با اشاره به مشکلات آن‌ها اجرشان را مضاعف دانستند و این دردها را گویای جنایاتی قدرت‌هایی خواندند که از صدام حمایت کردند.

انتهای پیام

کد N968345

وبگردی