آفتاب
صدراعظم آلمان:

برای ایجاد صلح در سوریه باید با ایران نیز گفت‌وگو شود

برای ایجاد صلح در سوریه باید با ایران نیز گفت‌وگو شود

صدراعظم آلمان روز پنج شنبه در بحبوحه افزایش فشارها برای پایین دادن به جنگ چهارساله سوریه اعلام کرد که بشار اسد رئیس‌جمهورسوریه باید در گفت‌وگو صلح سوریه حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از نشست اتحادیه اروپا برای بحران مهاجرت در کنفرانس خبری گفت: ما باید با بازیگران بسیاری که شامل اسد و دیگران هم می‌شود گفت‌وگو کنیم.

مرکل افزود: نه تنها با ایالات متحده آمریکا و روسیه بلکه با شرکای مهم منطقه‌ای مثل ایران و دیگر کشورهای سنی مانند عربستان سعودی نیز باید گفت‌وگو کنیم.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که نشانه‌های فزاینده‌ای وجود دارد که قدرت‌های غربی که زمانی بر رفتن بشاراسد تاکید داشتند ممکن است برای پایان دادن به جنگ مواضع خود را تعدیل کرده باشند.

جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که با وجود این‌که اسد باید کنار برود اما این نیازی فوری برای دست یافتن به صلحی برای پایان دادن به جنگ نیست.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا نیز پیش از این اظهارات مشابهی را بیان داشت.

در هفته گذشته زمانی که مسکو به افزایش نیروهای نظامی در سوریه دست زد،‌ایالات متحده و روسیه گفت‌وگوهای نظامی را درباره جنگ سوریه انجام دادند.

با این حال فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه که در کشورش به حملات هوایی علیه داعش و سوریه می‌پردازد تاکید کرد که هیچ جایی برای اسد نمی‌تواند وجود داشته باشد. هیچ انتقالی بدون رفتن اسد نمی‌تواند به دست آید. آینده سوریه از طریق بشاراسد رقم نخواهد خورد.

مرکل، هاموند، اولاند و دیگر رهبران اتحادیه اروپا پس از نشست بروکسل با انتشار بیانیه‌ای فشارهای جدید برای صلح را خواستار شدند که در این بیانیه آمده است: در مورد سوریه، ما خواهان آغاز دوباره تلاش‌های بین‌المللی به رهبری سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ هستیم جنگی که باعث آزردگی بیشتر شده است و حدود 12 میلیون نفر را مجبور کرده تا خانه‌های خود را ترک کنند.

انتهای پیام

کد N968324

وبگردی