آفتاب
تایم گزارش داد:

عذرخواهی السیسی از زندانیان سیاسی/ سرکوب فعالان ادامه دارد

عذرخواهی السیسی از زندانیان سیاسی/ سرکوب فعالان ادامه دارد

رئیس جمهوری مصر در حالی از زندانیان سیاسی این کشور عذرخواهی کرد که سرکوب فعالان سیاسی و مدنی در این کشور همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر از زندانیان سیاسی این کشور از جمله خبرنگاران زندانی عذرخواهی کرد. این اقدام در راستای بازسازی چهره دولت السیسی، دو سال پس از سرکوب اعتراضات انجام می گیرد.

این در حالی است که در جریان اعتراضات ناشی از برکناری «محم مرسی» از ریاست جمهوری در دو سال پیش، هزاران نفر از معترضان از جمله فعالان سیاسی، دانشجویان و خبرنگاران راهی زندان شدند. این اقدام السیسی همچنین با سفر وی به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل همزمان است.

در فهرست افرادی که السیسی به خاطر زندانی شدن آنها عذرخواهی کرده نام ۱۰۰ سیاستمدار سرشناس و «محمد فهمی» و «باهر محمد» دو خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره دیده می شود. پلیس مصر اعلام کرد این دو بعدازظهر چهارشنبه از زندان آزاد شدند.

مجله تایم در ادامه گزارش خود می نویسد تلاش السیسی برای ترمیم چهره دولت خود در حالی است که سرکوب فعالیت های سیاسی و آزادی های مدنی همچنان در مصر ادامه دارد. فعالان حقوق مدنی مصر عذرخواهی رئیس جمهور از زندانیانی معدود را کافی ندانسته و خواهان آزادی هزاران مخالف دیگر هستند.

بر این اساس هزاران فعال و معترض دیگر در زندان ها به سر می برند و سرنوشت آنها با توجه به تصمیم گیری سیاسی دستگاه قضایی مصر در هاله ای از ابهام قرار دارد. بیشتر کسانی که هم اکنون در زندان های مصر به سر می برند اتهام نقض قانون منع اعتراضات و ایجاد آشوب را یدک می کشدند.

کد N968153

وبگردی