آفتاب
ادعای یک رسانه آمریکایی:

جاسوسی سرویس اطلاعاتی آمریکا از ایران در نشست مجمع عمومی 2007

جاسوسی سرویس اطلاعاتی آمریکا از ایران در نشست مجمع عمومی 2007

شبکه ان‌بی‌سی با استناد به یک گزارش فوق محرمانه مدعی عملیات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا علیه هیئت ایرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2007 شد.

به گزراش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا با اذعان به اقدمات جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا علیه دیگر کشورها همچنین مدعی شد : آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) احتمالا این هفته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، از سران خارجی از جمله رئیس‌جمهور ایران،‌ جاسوسی خواهد کرد.

به گزارش ان‌بی‌سی، آژانس امنیت ملی آمریکا جدولی شامل اسامی، عنوان‌ها، شماره روادید تمام 143 عضو هیئت و همچنین تقویم کاری احمدی نژاد و منوچهر متکی وزیر خارجه وقت ایران، تهیه کرده بود. این سند نشان می‌دهد که اطلاعات جمع‌آوری شده، به صورت مداوم وارد این جدول شده و در اختیار آژانس امنیت ملی و پلیس فدرال (FBI) قرار می‌گرفته است

بر اساس این گزارش، آژانس امنیت ملی آمریکا از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده است. یک سخنگوی سازمان ملل هم گفته است که نمی‌تواند این گزارش را رد یا تائید کند، اما گفته است که انتظار داریم همه اعضا از مصونیت ارتباطات در سازمان ملل احترام بگذارند.

به گزارش ایسنا حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران قرار است روز پنج‌شنبه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شود و به نظر می‌رسد انتشار چنین اخباری در آستانه این سفر با هدف تحت الشعاع قرار دادن سفر رییس‌جمهور کشورمان به نیویورک و هراس از افزایش قدرت و نفوذ کشورمان در جهان به خصوص پس از مذاکرات اخیر با ٥+١ باشد.

انتهای پیام

کد N968072

وبگردی