آفتاب

"یگان‌های حمایت مردمی کردها" از نظر آمریکا تروریست نیستند

"یگان‌های حمایت مردمی کردها" از نظر آمریکا تروریست نیستند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: از نظر ایالات متحده یگان‌های حمایت مردمی کردها که شاخه مسلح حزب اتحاد دموکراتیک سوریه هستند یک سازمان تروریستی محسوب نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در واشنگتن با پاسخ دادن به سوالی درباره شکاف میان ترکیه و آمریکا در قبال یگان‌های حمایت مردمی کردها گفت: ما این واحدها را سازمان تروریستی نمی‌دانیم بلکه آنها به صورت قابل ملاحظه‌ای موفق شدند در مقابل داعش در سوریه به عملیات بپردازند و من در اینجا باید بگویم که دولت آمریکا به همکاری با نیروهایی که به مقابله با این گروه تروریستی می‌پردازند و به حمایت خود از آنها ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: ما این مساله را می‌دانیم که دولت آنکارا نگران یگان‌های حمایت مردمی کرد است و برای از میان بردن اختلافات میان واشنگتن و آنکارا به مذاکرات با دولت ترکیه ادامه می‌دهیم. ما می‌دانیم که دولت ترکیه از ائتلاف ضد داعش به صورت موثر حمایت می‌کند و بابت این مساله از دولت آنکارا سپاسگزاریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به این مساله اشاره کرد که ائتلاف ضد داعش تنها یک هدف دارد و آن مقابله با این گروه تروریستی است.

مقام‌های دولت ترکیه مکررا نگرانی‌ها خود را درباره روابط یگان‌های حمایت مردمی کردها با حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک ابراز داشته‌اند اما گفته‌اند تا زمانی که این یگان‌های حفاظت مردمی ترکیه را هدف قرار ندهند با آنها هیچ کاری ندارند.

انتهای پیام

کد N967974

وبگردی