آفتاب
کمیته رسیدگی به اسرای فلسطینی خبر داد؛

بازداشت بیش از ۱۵۰ فلسطینی در قدس اشغالی طی ۱۰ روز گذشته

بازداشت بیش از ۱۵۰ فلسطینی در قدس اشغالی طی ۱۰ روز گذشته

کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی در گزارشی اعلام کرد طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۱۵۰ شهروند فلسطینی توسط صهیونیستها در قدس اشغالی بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۱۵۰ شهروند فلسطینی ساکن قدس اشغالی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، این کمیته همچنین تصریح کرد: کودکان و افراد کم سن و سال بیشترین تعداد افراد بازداشت شده را تشکیل می دهند.

این در حالی است که بخش پژوهش و نظارت مرکز اطلاع رسانی امور قدس و مسجدالاقصی روز گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۵) تاکنون حدود ۱۰ هزار صهیونیست به مسجدالاقصی یورش برده اند.

در این گزارش آمده بود: حملات این افراد در فاصله زمانی ژانویه تا ۲۰ سپتامبر سال جاری صورت گرفته است و اغلب کسانی که در یورش به مسجدالاقصی شرکت داشته اند از شهرک نشینان بوده اند.

مرکز مذکور در این گزارش اعلام کرد که علاوه براین مسجدالاقصی در سال ۲۰۱۵ هدف ۴چهار حمله نظامی گسترده قرار گرفته است حملاتی که اغلب در اعیاد یهودیان و با چتر حمایتی صدها نظامی اسرائیلی صورت گرفت.

کد N967945

وبگردی