آفتاب

دستگیری 6 نفر در مالزی در ارتباط با عامل بمب‌گذاری پایتخت تایلند

دستگیری 6 نفر در مالزی در ارتباط با عامل بمب‌گذاری پایتخت تایلند

پلیس مالزی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شش نفر را در ارتباط با یک شبکه قاچاق انسان که ممکن است به فرار عامل بمب گذاری 17 اوت در پایتخت تایلند کمک کرده باشند، دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این افراد تازه دستگیر شده به جمع دو نفری خواهند پیوست که پیش از این در مالزی به اتهام کمک به فرار عامل بمب گذاری شهر بانکوک که 20 کشته برجای گذاشت دستگیر شدند.

پلیس تایلند می‌گوید عامل این بمب گذاری یک خارجی با هویت ناشناس بوده که از مرز جنوب این کشور با مالزی فرار کرده است.

ایوب خان میدین پیچای، مدیر واحد مبارزه با تروریسم پلیس مالزی اظهار کرد: از میان شش نفری که اخیرا دستگیر شدند گمان برده می‌شود که چهار تن متعلق به اقلیت مسلمانان اویغور باشند که از استان سین‌کیانگ در غرب چین آمده‌اند.

پلیس تایلند دو نفر را در ارتباط با بمب گذاری 17 اوت در نزدیکی معبد اراوان در شهر بانکوک که 20 کشته بر جای گذاشت دستگیر کرده است.

متهم اصلی این حادثه یک فرد ملبس به پیراهن زرد رنگ است که تصاویرش توسط دوربین‌های امنیتی در حال کار گذاشتن کوله پشتی حاوی بمب در محل معبد ضبط شده است.

پلیس تایلند گفته است که یکی از افراد بازداشت شده در این کشور اعتراف کرده به اینکه کیف حاوی بمب را به این فرد تحویل داده است.

ایوب، مقام پلیس مالزی به خبرگزاری رویترز گفت: شش فرد دستگیر شده در این کشور ارتباط مستقیم با این بمب گذاری ندارند اما مرتبط با یک گروه قاچاق انسان هستند.

وی اظهار کرد: ما معتقد هستیم که آنها نقل و انتقال فرد ملبس به لباس زرد را تسهیل کردن اما ما نمی‌توانیم از آنجا که تحقیقات همچنان ادامه دارد چیزی را تایید کنیم.

انتهای پیام

کد N967901

وبگردی