آفتاب

ونزوئلا به دنبال برگزاری رزمایش در همسایگی گویان است

ونزوئلا به دنبال برگزاری رزمایش در همسایگی گویان است

ونزوئلا در حالی اعلام کرده که به دنبال رزمایش نظامی در بخش شرقی این کشور است که دولت گویان آن را یک اقدام غیرمنتظره و عامل افزایش درگیری‌ها در مرز مورد مناقشه خود با این کشور اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا گفت: استقرار سربازان در بخش شرقی کشور برای انجام رزمایش نظامی است، اگرچه دولت گویان آن را یک نگرانی می‌داند.

وی ادامه داد: ما به دنبال آماده سازی سربازان خود برای انجام یک رزمایش نظامی هستیم. اما نمی‌خوهیم هیچ گونه تنش مرزی با دولت گویان به وجود بیاید.

در همین حال دیوید گرانگر،‌ رئیس جمهوری گویان گفت: کابینه دولتش با فرماندهان ارتش و روسای پلیس نشستی ترتیب دادند تا نسبت به این اقدام دولت ونزوئلا درباره استقرار ناوها و نیروهای زمینی در منطقه مرزی پاسخی مناسب بیابند.

وی ادامه داد: ما احساس می‌کنیم که این اقدام دولت ونزوئلا خطرناک است و این کشور به جای آنکه به دنبال راه حل صلح آمیز برای مناقشات مرزی باشد می‌خواهد با استقرار نیروهای دفاعی خود در منطقه اوضاع را متشنج کند.

رئیس جمهوری گویان که قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل این مساله را به بحث بگذارد اقدام نظامی ونزوئلا را بسیار تحریک آمیز خواند و اعلام کرده که با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در این باره صحبت خواهد کرد.

وی همچنین از دادگاه کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه نیز خواسته تا این مناقشه مرزی میان گویان و ونزوئلا را مورد بررسی قراردهد.

انتهای پیام

کد N967843

وبگردی