آفتاب

دفتر بررسی اقدامات کره شمالی در سئول گشایش می‌یابد

دفتر بررسی اقدامات کره شمالی در سئول گشایش می‌یابد

سازمان ملل قصد دارد تا در سئول، پایتخت کره جنوبی دفتر جدیدی را با هدف بررسی گزارش‌ها درباره جنایت علیه بشریت در کره شمالی شامل شبکه زندان‌های سیاسی در این کشور افتتاح کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، سازمان ملل قصد دارد تا دفتر جدید خود را با هدف بررسی گزارش‌های مربوط به جنایت علیه بشریت در کره شمالی در سئول افتتاح کند.

آوارگان و پناهجویان کره شمالی پس از فرار از این کشور درباره شکنجه گسترده و قحطی در چهار اردوگاه اصلی این کشور که بین 80 تا 120 هزار زندانی سیاسی در آنها نگهداری می‌شد سخن گفته‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز امروز (چهارشنبه) در گزارش خود آورده است: سیگنه پولسن، رئیس دفتر سازمان ملل در اوت سال جاری میلادی و پس از سپری کردن مدت خدمتش به عنوان مشاور حقوق بشر در پاپوآ گینه نو به سئول وارد شد.

وی قول داده تا مساله نقض حقوق بشر را در کره جنوبی به طور کامل مورد بررسی قرار دهد این در حالی است که پیونگ یانگ هرگونه جنایت علیه حقوق بشر را در زندان‌های خود رد کرده است.

همچنین دولت کره شمالی این اقدام سازمان ملل در افتتاح دفتر جدیدش در سئول را مورد انتقاد قرار داد و مکررا درخواست‌های مقام‌های سازمان ملل را برای سفر به این کشور رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N967776

وبگردی