آفتاب

گلوبال تایمز: چین باید به آرمان‌های کمونیستی پایبند باشد

گلوبال تایمز: چین باید به آرمان‌های کمونیستی پایبند باشد

یک روزنامه دولتی چین در سرمقاله‌ای تاکید کرد این کشور باید آرما‌ن‌های کمونیستی خود را به پیش ببرد و در زمانی که نفوذ ایده‌های سیاسی غربی در عصر مدرن زیاد است یک چالش بلند مدت برای چین به منظور پایبندی به آرمان‌هایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، روزنامه گلوبال تایمز چین در سرمقاله‌ای همزمان با سفر شی جینپینگ، رئیس جمهوری این کشور به آمریکا نوشت: کمونیسم اخیرا در حوزه آراء تبدیل به یک کلمه مناقشه برانگیز شده است.

در این سرمقاله با عنوان "چین فریفته آرمان‌های کمونیستی نیست" آمده است: برخی از نشریات مقاله‌هایی منتشر کردند که در آن‌ها خواهان تلاش برای هدف بلند مدت کمونیسم شده‌اند با این حال برخی روشنفکران در فضای مجازی دیدگاهی هجوآمیز نسبت به دکترین کمونیسم در پیش گرفته‌اند البته چنین بحث‌هایی غیر منتظره نیستند.

روزنامه گلوبال تایمز خاطرنشان کرد: از زمان اصلاحات و باز شدن فضا در چین، کمونیسم دیگر یک شعار پرحرارت در نشریات و روی لب‌های مردم نیست.

کمونیسم اکنون به عنوان یک آرمان شریف همچنان مسیر کشور ما را هدایت می‌کند. باید مفهوم سیاسی تمامیت جامعه تقویت شود و در غیر این صورت با فقدان انسجام رو به رو خواهیم شد.

این نشریه تاکید کرد چین یک جامعه سرمایه داری توسعه یافته را تجربه نمی‌کند.این قابل درک است که برخی از مردم جذب مزیت‌های سرمایه‌داری شوند کارل مارکس مدت‌ها پیش دور نماهای بلند مدت کمونیسم را که نشان دهنده تفکر جامع بشری هستند نشان داد.

گلوبال تایمز با اشاره به اینکه مردم با کمونیسم تشویق می‌شوند نوشت: کمونیسم نه تنها به تشکیل یک تیم جدید کمک کرد بلکه اطمینان و اعتماد را به مردم چین تزریق کرد. به خاطر آن است که چین تبدیل به دومین اقتصاد جهان شده است. انرژی مثبتی که کمونیسم وارد جامعه ما کرد تاکنون خیلی بیشتر از نتایج بد ما از این مفهوم بوده است. ما نمی‌توانیم به سادگی درباره آرما‌ن‌های کمونیستی حرف بزنیم و مسائل ضروری را نادیده بگیریم. ما نباید باور داشته باشیم که آرمان‌های کمونیستی به دلیل اینکه ما اجناس تقلبی خریدیم یا با مقام‌های فاسد مواجه شده‌ایم کمرنگ هستند.

این نشریه چین تاکید کرد: چین باید آرمان‌های کمونیستی خود را به پیش ببرد و در عین حال منطبق با عصر خود بوده و کارهای خود را اجرا کند و دور نمای زیبایی برای بشریت که برای عموم مردم قابل درک باشد ارائه دهد.آرمان‌های کمونیستی به جامعه چینی اخلاق و انسجام می‌بخشد با این حال ما باید با این حقیقت آشتی کنیم که کار آسانی نیست که این آرمان‌ها در میان مردم ریشه دوانده و به چین کمک کنند تا در عرصه بین المللی رقابت کند. این یک چالش بلند مدت برای چین است که در مواجهه با نفوذ فراوان ایده‌های سیاسی غربی در عصر مدرن به آرمان‌هایش پایبند باشد.

انتهای پیام

کد N967729

وبگردی