آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان اخلاق و معرفت دینی را در سنگرهای علمی گسترش دهند

دانش‌آموزان اخلاق و معرفت دینی را در سنگرهای علمی گسترش دهند

معاون وزیر آموزش و پرورش از دانش آموزان خواست، اخلاق و معرفت دینی را در سنگرهای علمی گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در آیین نواخته شدن زنگ "مهر و مقاومت" در مدرسه دخترانه دکتر موحد تبریز اظهار کرد: احترام بیش از پیش به پدر و مادر برترین تکلیف و وظیفه دانش آموزان است و این قشر باید در راسنای تقویت اخلاقی و معنوی خود بکوشند.

وی سپس پیام وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر را قرائت کرد:«سوگند به قلم و آن چه می نویسد و سپاس و ستایش پروردگار یکتا راکه اسباب تعالی انسانها را در اندیشه ورزی و تفکر قرار داد. درآستانه پاییز برگ ریز ودرطلیعه ی مهرشورانگیز و هم زمانی فصل « دانش » و روز «نیایش» یاد وخاطره حماسه سازان و شهیدان دفاع مقدس به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید را گرامی می دارم و بر روح تابناک امام شهیدان بنیانگذار جمهوری اسلامی که اصالت حضورِ انبیاء را برامر «آموزش و پرورش» انسانها برشمرد و «معلم» و« مدرسه» را مبدأ «سعادت» و «شقاوت» دانست، درود می فرستم.

بدون شک در جهان امروز نهاد تعلیم و تربیت در تعالی، رشد و پیشرفت همه جانبه ملت‌ها سهمی اساسی، سترگ و بی بدیل و در فرهنگ ملی و دینی ما والاترین جایگاه را دارد.

رهبر فرزانه انقلاب هم به درستی این نهاد را کانون اساسی برای خلق دنیای آینده خوانده و آینده کشور و همچنین دنیای ما را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانسته و هزینه کردن در آن را سرمایه گذاری و منشاء نتایج مضاعف می دانند.

همچنین رئیس جمهور محترم نیز این نهاد مقدس را نقطه آغاز حل و فصل اساسی مشکلات کشور معرفی نموده و ارتقای فرهنگ، اخلاق، دینداری و ظهور همه پیشرفت ها را در سایه سار «مدرسه» و «معلم» ممکن و مقدور می دانند.

این نگاه‌های دقیق و توجه ویژه می‌تواند زمینه ساز صدر نشینی نهاد آموزش و پرورش، حمایت همه جانبه تمامی دستگاه‌ها و نویدبخش تحقق عزمی ملی برای ایجاد تحوّل واقعی باشد.

اینجانب در سالی که مزین به «همدلی و همزبانی دولت و ملت» است، طلوع مهر و آغاز سال تحصیلی 95-1394 و بازگشایی مدارس این بوستان‌های علم و اندیشه را به همه دانش آموزان عزیز ، فرهنگیان فرهیخته و اولیاء گرامی ، صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، با ایجاد زیر ساخت های لازم، همه تلاش و مساعی خود را به کارگرفته تا با یاری و همراهی مربیان و معلمان دلسوز ، مدیران آگاه واولیاء ارجمند، باتوجه به رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و توصیه های داهیانه رئیس جمهورمحترم و برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی و سیاست های « ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی، ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکتها، تمرکز زدایی و بودجه ریزی عملیاتی »، تحول بنیادین در آموزش وپرورش را از یک « ضرورت » به مرحله اجرای راهکارها و حرکت براساس نقشه راه سند تحول بنیادین برساند تا بتواند در پرتو این اسناد بالادستی و اهتمام جدی به ساحت های تربیت، توسعه عدالت آموزشی ، انسجام اجتماعی ، گسترش مشارکت، توجه به منزلت و جایگاه معلم، تعمیق هویت ایرانی و اسلامی، بسط فرهنگ گفتگو و پرورش نسلی توانمند، صلح جو و متخلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی بپردازد.

بدون تردید معلمان وآموزگاران دلسوز، این طلایه داران دانایی، اصلی ترین محور تحقق عینی سیاست ها وبرنامه های تحولی آموزش و پرورش در مدرسه می باشندکه درکنار همراهی و مشارکت اولیا شریف دانش آموزان از طریق حضور موثر در انجمن های اولیاء و مربیان می توانند تسهیل گر دست یابی به این افق های روشن باشند.

از خداوند متعال می خواهم در پرتو توجهات حضرت ولی عصر (عج) وبا ابتنا بر کاربست «تدبیر» در کلیه امور، بهار تعلیم وتربیت وسال تحصیلی جدید نویدبخش پیشرفت همه جانبه کشور و بسط «امید» در پیکر جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشد».

گفتنی است نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار منطقه چهار تبریز و تعدادی از مدیران نواحی آموزش و پرورش در این مراسم حضور داشتند و زنگ مهر و مقاومت در این مدرسه توسط آیت الله مجتهد شبستری نواخته شد.

انتهای پیام

کد N967601

وبگردی