آفتاب
منابع روس اعلام کردند:

شانس رسیدن به توافق بین‌المللی برای حل بحران سوریه افزایش یافته

شانس رسیدن به توافق بین‌المللی برای حل بحران سوریه افزایش یافته

منابع دیپلماتیک روسیه امروز چهارشنبه از افزایش شانس رسیدن به یک توافق بین المللی برای حل بحران سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع دیپلماتیک روس با اعلام این خبر عنوان داشتند که در نتیجه رایزنی های که در ماه ها اخیر انجام شده شانس رسیدن به یک توافق بین المللی برای حل بحران سوریه افزایش یافته است. 

در همین رابطه طی روزهای گذشته آمریکا و فرانسه با عقب نشینی از مواضع قبلی خود در خصوص سوریه عنوان داشتند که بدون حضور بشار اسد در قدرت نمی توان بر بحر ان سوریه فائق آمد. 

در همین رابطه طی روزهای گذشته تماس هایی میان مقامات آمریکا و روسیه بویژه وزیران خارجه دو کشور در خصوص سوریه انجام گرفته و حتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز به مسکو سفر کرده و در خصوص سوریه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به گفتگو نشسته است. 

از سوی دیگر شب گذشته نیز وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ایران و روسیه خواست تا با توجه به رابطه با دمشق اقدامات خود برای حل بحران سوریه را افزایش دهند

وزیر خارجه آمریکا پیش از این نیز گفته بود کناره‌گیری اسد از قدرت، که هدفی نهایی‌ست، لازم نیست حتما طی زمانی که جنگ داخلی در آن کشور در جریان است، رخ بدهد.

گروهی از مقامات آمریکایی این موضوع را بیان کرده‌اند که آمریکا مایل نیست گروه‌های افراطی جای بشار اسد را بگیرند.

یادآور می شود ایران پس از حصول توافق هسته ای، طرحی چهار ماده ای را برای حل بحران سوریه پیشنهاد داد که بر اساس آن طرح، رایزنی ها در تهران و مسکو آغاز شد، جزئیات زیادی از این طرح منتشر نشده اما گویا کشورهای غربی بویژه آمریکا با کلیات آن موافقت کرده اند.

کد N967575

وبگردی