آفتاب

آغاز مرحله دوم عملیات ارتش مصر در سینای شمالی

آغاز مرحله دوم عملیات ارتش مصر در سینای شمالی

با پایان مرحله اول عملیات ارتش مصر در استان سینای شمالی، این ارتش از آغاز مرحله دوم با هدف گسترش کنترل خود بر شهرهای این استان و تمامی محورهای اصلی و فرعی آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد مرحله اول و اصلی عملیات نظامی امنیتی ارتش مصر در استان سینای شمالی با تحقق اهداف مورد نظر روز سه شنبه به پایان رسید.

در این مرحله که 16 روز طول کشید، مراکز و کانون‌های تروریست‌ها و گروه‌های جنایت کار در شهرهای رفح، شیخ زوید و العریش شناسایی و نابود شدند. همچنین شبکه گسترده‌ای از پناهگاه‌ها، انبارهای مهمات و اسلحه و انبار مواد منفجره تروریست‌ها در شمال و مرکز شبه جزیره سینا شناسایی و منهدم شدند.

طبق این بیانیه در عملیات حق الشهید، تمامی مسیرها و محورهای اصلی و فرعی شهرهای مختلف استان سینای شمالی و حتی روستاهای اطراف آن به کنترل ارتش درآمدند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: پس از این موفقیت اکنون نیروهای مسلح مصر مرحله دوم این عملیات را که شامل افزایش کنترل نیروها بر مناطق مذکور است با همکاری پلیس ادامه می‌دهند.

در مرحله بعدی نیز هدف نیروهای مسلح مصر، تامین امنیت کلیه تاسیسات حیاتی سه شهر مذکور و ارائه تمامی خدمات بهداشتی، غذایی و اجتماعی به ساکنان شبه جزیره سیناست.

ارتش مصر از حدود دو هفته قبل عملیات نظامی گسترده‌ای را در استان سینای شمالی با هدف مقابله با شبه نظامیانی که در این منطقه فعالیت می‌کنند از جمله گروه انصار بیت‌المقدس وابسته به گروه تروریستی داعش آغاز کرد.

انتهای پیام

کد N967344

وبگردی