آفتاب

تاکید اولاند و کامرون بر احیای روند سیاسی در سوریه

تاکید اولاند و کامرون بر احیای روند سیاسی در سوریه

فرانسه و انگلیس بر احیای سازوکار و روند سیاسی در سوریه تاکید کردند.

فرانسه و انگلیس بر احیای سازوکار و روند سیاسی در سوریه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع نزدیک به اطرافیان فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه گفت، رییس جمهور این کشور در دیدار با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در محل اقامت وی اعلام کردند که باید روند سیاسی در سوریه احیا شود و دو طرف بر انجام توافق برای احیای روند سیاسی در این کشور تاکید کردند.

یک سخنگوی دفتر کامرون گفت: دو رهبر در این باره گفت‌وگو کردند که چگونه می‌توان به بخش اعظمی از بحران پناهجویان با حل وضعیت سوریه پاسخ داده شود.

این سخنگوی انگلیسی ادامه داد: دو طرف توافق کردند که در نشست شورای اروپا امروز (چهارشنبه) باید کمکها به کشورهای همسایه سوریه افزایش یابد تا این کشورها قادر باشند که پناهجویان سوری بیشتری بپذیرند.

منبع فرانسوی نیز اضافه کرد که مذاکرات اولاند و کامرون درباره سوریه و لیبی یک گام مهم است.

روز سه شنبه کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کردند که 120 هزار پناهجو را در میان خود بپذیرند. این توافق در حالی انجام گرفت که کشورهای اروپای شرقی و مرکزی مخالف این مساله بودند.

هم چنین سخنگوی دفتر کامرون افزود: دو رهبر فرانسوی و انگلیسی تاکید کردند که کشورهای اروپایی باید اقدامات بیشتری را اتخاد کنند تا پناهجویانی که دلیلی موثقی برای پناهندگی ندارند به کشورهای خود بازگردانده شوند.

نخست وزیر انگلیس هم چنین بر حمایت این کشور از تلاشهای فرانسه برای تضمین توافق جهانی آب وهوا در مذاکرات سازمان ملل در پاریس در پایان امسال تاکید کرد.

هم چنین این دو مقام فرانسوی و انگلیسی در یک شام کاری درباره اصلاحات مورد درخواست انگلیس در اتحادیه اروپا و برگزاری رفراندوم درباره ادامه عضویت در این اتحادیه گفت و گو کردند.

روسیه و اوکراین نیز دیگر محور گفت‌وگوی دو طرف بود. در همین راستا منبع فرانسوی اضافه کرد: دو طرف بر اهمیت اجرای طرح صلح امضا شده در ماه فوریه در مینسک، پایتخت بلاروس تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N967317

وبگردی