آفتاب
«شیخ نعیم قاسم»:

تمامی مشکلات لبنان ناشی از ذهنیت فرقه گرایی برخی سیاستمداران است

تمامی مشکلات لبنان ناشی از ذهنیت فرقه گرایی برخی سیاستمداران است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی اعلام کرد که تمامی مشکلات این کشور ناشی از ذهنیت فرقه گرایی برخی سیاستمداران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی رشته تربیت معلم در مرکز امام حسن مجتبی (ع) در بیروت اظهار داشت: تمامی مشکلات موجود در لبنان ناشی از ذهنیت طائفه گرایی سیاستمدارانی است که به ادعای حمایت از فرقه و طایفه خود به دنبال پایمال کردن منافع ملی هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: تمامی مشکلات ناشی از عمل نکردن به قانون است. درست است که لبنان دارای قانون اساسی است اما متاسفانه به این قانون عمل نمی شود و برخی از سیاستمداران برای توجیه عدم پایبندی خود به قانون اساسی لبنان هر روز یک موضوع را بهانه می کنند تا به منافع خود دست یابند لذا تاکنون هیچ توافقی میان سیاستمداران برای اجرای قانون اساسی وجود ندارد؛ قانون اساسی که بهبود دهنده اوضاع سیاسی کشور است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما از توافق سیاسی گروه های سیاسی لبنان حمایت می کنیم اما این توافق باید منطبق با قانون اساسی و دیگر قوانین و مقررات باشد. ما همواره گفته ایم که از تداوم فعالیت های دولت لبنان حمایت می کنیم چرا که انحلال دولت به مثابه آغاز نابسامانی در کشور است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر ما میان انتخاب رئیس جمهوری قدرتمند و منتخب و گزینه نابسامانی و قانون گریزی مخیّر شویم، گزینه نخست را انتخاب می کنیم زیرا با آشوب و نابسامانی مخالف هستیم. مخالفان انتخاب رئیس جمهوری قوی کسانی هستند که مانع از انتخاب رئیس جمهور در لبنان می شوند زیرا تحقق این مسئله یعنی پایان نابسامانی ها و حال آنکه مخالفان انتخاب رئیس جمهور، آشوب و نابسامانی را بر منافع ملی ترجیح می دهند.

کد N967230

وبگردی