آفتاب

بازدید معاون صدراعظم آلمان از اقامتگاه پناهجویان در اردن

بازدید معاون صدراعظم آلمان از اقامتگاه پناهجویان در اردن

وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان تاکید کرد که وضعیت پناهجویان ناهنجار است و همه باید برای بهبود اوضاع تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان به یک اردوگاه پناهجویان در اردن رفت و از نزدیک با وضعیت آوارگان سوری آشنا شد. در این اردوگاه حدود ۸۰ پناهجوی سوری زندگی می‌کنند.

معاون صدراعظم آلمان و رهبر حزب سوسیال دموکرات این کشور با خانواده‌ای ملاقات کرد که یکی از کودکان آن بر اثر اصابت موشک به منزلشان در درعا، دو پا، یک چشم و چهار انگشت دستش را از دست داده است.

به گزارش دویچه وله، وزیر اقتصاد آلمان در جمع خبرنگاران در اردوگاه پناهجویان خواستار کمک نقدی بیشتر به اردن، لبنان و ترکیه شد؛ کشورهایی که بیشترین آمار پناهجویان سوری را دارند. گابریل معتقد است که اگر به این کشورها کمک نشود، پناهجویان بیشتری راهی اروپا خواهند شد.

سیاستمدار بلندپایه آلمانی اظهار داشت که اتحادیه اروپا قصد دارد کمک‌های خود را به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو افزایش دهد.

اندرو هارپر، سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در اردن که گابریل را همراهی می‌کرد، گفت که برای جلوگیری از مهاجرت پناهجویان به اروپا باید مشکلات آنان در کشورهای محل اقامتشان حل شود. او در این رابطه به گرسنگی، کمبود آب آشامیدنی، بیکاری و عدم دسترسی به امکانات دیگر، از جمله کمبود امکانات آموزشی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N967100

وبگردی