آفتاب

۱۱ تروریست بوکوحرام در شمال کامرون کشته شدند

۱۱ تروریست بوکوحرام در شمال کامرون کشته شدند

وزارت دفاع کامرون از کشته شدن ۱۱ تروریست وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ز رویترز، وزارت دفاع کامرون اعلام کرد که در جریان یک سلسله عملیات ارتش این کشور در منطقه «امشیده» واقع در شمال این کشور، ۱۱ نفر از عناصر گروه تروریستی بوکو حرام کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع کامرون در این باره گفت: نیروهای ارتش کامرون در این منطقه با بهره گیری از نیروهای اطلاعاتی خود متوجه حضور تروریست ها شده و با آنها درگیر شدند. عناصر بوکو حرام با افزایش شمار نفرات خود مجدداً به منطقه بازگشتند، اما با آمادگی نیروهای ارتش کامرون مواجه و پس از تحمل خسارت های زیاد مجبور به عقب نشینی شدند.

کامرون اعلام کرده است که ۸ هزار و ۷۰۰ نظامی را جهت مشارکت در نیروهای نظامی منطقه ای مبارزه با بوکو حرام بسیج کرده است. این نیروها متشکل از کشورهای چاد، بنین، نیجر،‌ نیجریه و کامرون هستند.

گروه تروریستی بوکو حرام از زمانی که نیروهای ارتش نیجریه حملات خود را به مناطق تحت کنترل این گروه تشدید کردند،‌ اقدامات خود را در خاک کامرون افزایش داده اند. در این راستا، منابع نظامی کامرون یکشنه هفته جاری، از کشته شدن حداقل ۵ نفر در حمله انتحاری در حوالی شهر «مورا» در شمال این کشور خبر داده بودند.

به گفته این منابع، ۲ نفر از کشته شدگان، دو عامل انتحاری زن بودند که خود را در حوالی ورودی شهر منفجر کردند که یک مأمور پلیس نیز در این حمله کشته شد. به گفته این منبع نظامی، انفجار زمانی روی داد که نیروی پلیس قصد داشت بازرسی و کنترل های معمول را به انجام برساند که دو عامل انتحاری مواد منفجره خودشان را فعال کرددند. شهر مورا در فاصله چند کیلومتری مرز کامرون با نیجریه قراردارد که اعضای گروه تروریستی بوکو حرام در آن فعال هستند.

بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرد. در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر خشونت های این گروه تروریستی آواره شده اند. کشورهای نیجر، نیجریه، کامرون و چاد نیز به دلیل مرز با نیجریه و کمک های خود به این کشور در معرض حملات تروریست های بوکوحرام قرار دارند.

کد N967022

وبگردی