آفتاب

هشدار بانک مرکزی اسپانیا نسبت به جدایی کاتولونیا و خروج از یورو

هشدار بانک مرکزی اسپانیا نسبت به جدایی کاتولونیا و خروج از یورو

بانک مرکزی اسپانیا اعلام کرد، اگر منطقه کاتولونیا بخواهد مستقل شود در این صورت به صورت خودکار از اتحادیه اروپا و منطقه یورو خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوئیز ماریا لینده، رئیس بانک مرکزی اسپانیا اعلام کرد: جدایی کاتولونیا به عنوان یک منطقه قدرتمند اقتصادی به معنای بسته شدن درهایش به روی بانک مرکزی اروپا است.

رای‌دهندگان در کاتولونیا روز یکشنبه نمایندگان منطقه خود را انتخاب می‌کنند. احزاب طرفدار جدایی کاتولونیا از اسپانیا اعلام کردند که اگر آنها بتوانند اکثریت پارلمانی را به دست آورند در این صورت می‌توانند در طول 18 ماه به استقلال دست یابند.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده در بیشتر موارد طرفداران جدایی کاتولونیا رای بیشتری در پارلمان به دست می‌آورند. رهبران جدایی‌طلب در کاتولونیا به دنبال راهی هستند که این منطقه همزمان بتواند استقلال خود را به دست آورد و از یورو نیز استفاده کند و این رهبران لینده را متهم می‌کنند که با این اظهارات می‌خواهد رای دهندگان را بترساند.

آرتور ماس، رئیس منطقه‌ای کاتولونیا می‌گوید: اظهارات لینده جامع نیست و با هدف ایجاد ترس در میان مردم است.

مقامات اسپانیایی از جمله ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا بارها احتمال دستیابی این منطقه به استقلال را رد کرده است و جدایی این منطقه از اسپانیا را غیرقانونی می‌داند.

کاتولونیا که مرکز آن بارسلونا است، 18 درصد از اقتصاد اسپانیا را در دست دارد.

انتهای پیام

کد N966973

وبگردی