آفتاب

اسکات واکر از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد

اسکات واکر از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد

فرماندار ویسکانسین که به عنوان یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی این کشور محسوب می شد از ادامه این رقابت ها انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «اسکات واکر» ۷۰ روز بعد از اعلام نامزدی خود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ادامه این رقابت ها انصراف داد. 

اسکات کوین واکر سیاستمدار آمریکایی و عضو حزب جمهوریخواه است که هم اکنون به عنوان ۴۵ مین فرماندار ویسکانسین مشغول به کار است. او در سال ۲۰۱۱ با کسب ۵۲٪ آرا و شکست رقیب دموکرات خود بدین سمت برگزیده شد.

دوره صدارت واکر همراه با یک میلیون دلار کاستن از هزینه کرد و بودجه دولتی و لغو بسیاری از حقوق چانه زنی جمعی اتحادیه‌های کارمندان دولتی بود. در سال ۲۰۱۲ مخالفانش خواهان انتخابات مجدد شدند و او دوباره در آن پیروز شد. او نخستین و تنها فرماندار آمریکا است که در انتخابات ویژه مجدد پیروز شده است. در انتخابات نوامبر ۲۰۱۴، واکر برای یک دورهٔ دیگر به این سمت برگزیده شد.

واکر چندی پیش در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود مدعی شده بود که در صورت نامزدی قطعی و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توافق اتمی با ایران را لغو می‌کند.در همین راستا باراک اوباما نیز گفت تهدید نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا درباره لغو توافق هسته‌ای با ایران «ابلهانه» است. 

کد N966633

وبگردی