آفتاب

قاضی‌پور: خودروسازان امکان کاهش 30 درصدی نرخ خودرو را دارند

قاضی‌پور: خودروسازان امکان کاهش 30 درصدی نرخ خودرو را دارند

نماینده مردم ارومیه گفت: خودروسازان موظف به تولید کیفی خودرو براساس استانداردهای روز جهان و کاهش هزینه‌های خود هستند اما بانکداری و زمین‌خواری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نادر قاضی‌پور در نطق امروز مجلس با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: در روز نیاز، ملت یک صدا همچون سال‌های دفاع مقدس از کیان و نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهد کرد.

وی با طرح این ادعا که 4 میلیون بازمانده از تحصیل در مقطع سنی 6 تا 18 سال هستند، گفت: این آمار افزون بر از چند میلیون بی‌سواد دیگر است. حدود 9 میلیون و 700 هزار بی‌سواد در کشور زندگی می‌کنند. همه مسئولان مسئول بی‌سوادی این افراد هستند. علت بی‌سوادی این افراد، کاهش شاخص درآمد ملی کشور و اختلاف طبقاتی شدید است. متاسفانه شتاب رشد علمی کشور طی 2-3 سال گذشته کند شده است. وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش از حاشیه‌سازی دست بردارند و به کار اصلی خود یعنی آموزش، تربیت، تولید علم و فناوری‌های نوین بپردازند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مجلس قانون تصویب می‌کند اما دولت آن را تفسیر به رای می‌کند. آیا سزاوار است به دلیل درآمد سرانه پایین حدود 10 میلیون بی‌سواد داشته باشیم؟ به دنبال کاهش شاخص درآمد ملی، شاخص تحصیل، بهداشت و درمان، رفاه عمومی و ورزش نیز افت شدیدی داشته است، دولت برای این شاخص اساسی تدبیر کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه تا زمانی که شاخص‌های اقتصاد مقاومتی اجرا نشود وضعیت به همین منوال است، گفت: تا تولید ملی، صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف، رواج مصرف و حمایت از کالای ایرانی تحقق نیابد نمی‌توان خطر رکود اقتصادی را مهار کرد. از رونق افتادن کسب و کار را باید خطر مهم کشور تلقی و برای آن تدبیر ویژه کرد. نباید اجازه داد تاریخ یک بار دیگر تکرار شود.

قاضی‌پور با انتقاد به عملکرد مدیران صنعتی و خودروسازان کشور، خاطرنشان کرد: مسئولان نساجی، کشور را فلج کردند و حالا نوبت صنعت خودروسازی است. 8 سال است در مجلس فریاد می‌زنم کیفیت خودروهای داخلی را افزایش دهیم، هزینه‌ها کاهش یابد و گران فروشی نشود اما کو گوش شنوا؟ خودروسازان به جای کاهش قیمت در فکر افزایش قیمت هستند. خودروسازان حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند. خودروسازان امکان کاهش 30 درصدی نرخ خودرو را دارند.

وی با بیان اینکه بنده و دوستانم طرفدار کارگران و قطعه‌سازان صنعت خودروسازی کشوریم، گفت: بنده به فکر اشتغال کارگران خودروساز هستم به همین دلیل می‌خواهیم تعرفه خودروهای لوکس افزایش یابد، خودروسازان موظف به تولید کیفی خودرو براساس استانداردهای روز جهان و کاهش هزینه‌های خود هستند اما بانکداری و زمین‌خواری می‌کنند. دولت از ورود خودروهای لوکس با هدف جلوگیری از بیکار شدن صدها هزار کارگر صنعت خودروسازی جلوگیری کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به وزرای صنعت و جهادکشاورزی خواستار رسیدگی به وضعیت خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی، پرداخت پول گندم‌کاران، تعیین قیمت خرید تضمینی انگور و سیب زمینی و رفع موانع صادرات میوه به کشورهای همسایه شد.

وی هشدار داد: به اتفاق تعدادی از نمایندگان مخالف حذف یارانه کشاورزان و خانواده کمیته امداد و بهزیستی هستیم.

انتهای پیام

کد N966508

وبگردی