آفتاب

ارتش مجارستان برای مدیریت بحران مهاجران وارد عمل می‌شود

ارتش مجارستان برای مدیریت بحران مهاجران وارد عمل می‌شود

پارلمان مجارستان به دولت این کشور اجازه داد برای مدیریت بحران مربوط به ورود مهاجران ارتش را مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان مجارستان با تصویب قانونی اعلام کرد، ارتش این کشور می تواند برای مقابله با بحران مربوط به ورود مهاجران از ابزارهای غیرکشنده نظیر گلوله های پلاستیکی، نارنجک‌های گاز اشک‌آور و یا سلاح‌های پرتاب تور استفاده کند.

مجارستان که نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت دارد، در مسیر بزرگترین موج مهاجرت به اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون قرار دارد. تاکنون در سال جاری میلادی مقامهای مجارستان ورود بیش از 220 هزار مهاجر به این کشور را ثبت کرده‌اند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به پارلمان این کشور گفت، پلیس قادر به تامین امنیت مرزهای این کشور با صربستان و کرواسی بدون کمک ارتش نیست.

وی خاطر نشان کرد: ما می توانیم از مرزمان با صربستان دفاع کنیم. وی افزود، تدابیر تقویتی در مرز 175 کیلومتری مجارستان با صربستان بهتر از حد انتظار موثر بوده اند.

مجارستان اخیرا ساخت حصار در مرز با صربستان را تکمیل و در نزدیکی آن گشتهای برنامه ریزی شده مستقر کرد. این موجب مسدود شدن راه مهاجران به مجارستان و ورود آنها به کرواسی به جای این کشور شد. کرواسی نیز که در مدیریت مهاجران ناتوان نشان داده به جای آن مجددا مهاجران را به مجارستان فرستاده است.

کرواسی عضو پیمان شینگن در اروپا نیست و دو کشور در ارتباط با بحران مهاجران درگیری لفظی پیدا کرده اند. مجارستان تهدید کرده عضویت کرواسی در شینگن را وتو خواهد کرد و در مرز خود با این کشور نیز حصار خواهد ساخت.

اوربان تاکید کرد: ما از مرز با کرواسی نیز می توانیم دفاع کنیم اما برای این کار نیاز داریم که ارتش نیز به همراه پلیس گشت‌زنی‌ها در این مرز را انجام دهد.

انتهای پیام

کد N966483

وبگردی