آفتاب
بر اساس یک پایان‌نامه‌ دانشگاهی؛

درمان کمال‌گرایی تا حدودی از شکل‌گیری اختلالات روانی در افراد جلوگیری می‌کند

درمان کمال‌گرایی تا حدودی از شکل‌گیری اختلالات روانی در افراد جلوگیری می‌کند

کمال‌گرایی یک ویژگی شخصیتی است که در بیشتر افراد جامعه وجود دارد و در اختلالاتی مانند وسواس، افسردگی، اضطراب، خودکشی و اختلالات خوردن به‌ وضوح می‌توان شاهد بروز آن بود.

به گزارش خبرنگار سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، یوسف محمدی در پایان‌نامه‌ خود با عنوان "بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کمال‌گرایی، خشم و احساس شرم در دانشجویان پسر دانشگاه اصفهان" اشاره می‌کند که شیوه فرزند پروری والدین و عوامل بیولوژیکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب بروز ویژگی کمال‌گرایی در افراد می‌شود. تحقیقات مختلف نشان داده‌ که با درمان و تعدیل ویژگی کمال‌گرایی در افراد می‌توان تا اندازه‌ای از شکل‌گیری اختلالات روانی در افراد جلوگیری کرد.

یافته‌های حاصل از پژوهش این دانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی دانشگاه اصفهان نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) که درمانی جدید در حوزه روانشناسی است و هدف آن بهبود کیفیت زندگی افراد است، موجب کاهش کمال‌گرایی و خشم و شرم در دانشجویان می‌شود. همچنین نتایج حاصل از این پژوهش را می‌توان در مراکز درمانی، کلینیک‌ها و مراکز مشاوره مدارس استفاده کرد.

به گزارش ایسنا؛ کورش نامداری استاد راهنما و احمد عابدی استاد مشاور این دانشجو بودند.

انتهای پیام

کد N966442

وبگردی