آفتاب
اسماعیلی:

معنای تشکیل کمیسیون برجام،بی‌اعتمادی به مذاکره کنندگان نبود

معنای تشکیل کمیسیون برجام،بی‌اعتمادی به مذاکره کنندگان نبود

نماینده مردم سروستان در مجلس ضمن بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای نشانه غرور ملی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: تشکیل کمیسیون برجام به معنای بی‌اعتمادی مجلس به تیم مذاکره کننده نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داریوش اسماعیلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور ولایت‌پذیری و وحدت و همدلی و همزبانی دولت و ملت در دفاع از مرزهای ایران زمین و آرمان‌های انقلاب اسلامی و یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شد.

وی ادامه داد: مسأله مهمی که این روزها در داخل و خارج از کشور مطرح است موضوع توافق هسته‌ای ایران و 1+5 است که بر اساس گواهی تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم وزیر امور خارجه آمریکا به این میزان وقت و ساعت با هیچ کشوری و سر هیچ موضوعی مذاکره نکرده است.

نماینده مردم سروستان در مجلس خاطرنشان کرد: نشستن پای میز مذاکره توسط آمریکایی‌ها و دیگر قلدران نظامی، سیاسی و اقتصادی دنیا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت رشید ایران و وحدت و همدلی این مردم در اطاعت کامل از رهبری و ولایت‌پذیری آنها است و از این منظر مذاکرات نشانه غرور ملی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیسیون بررسی برجام، گفت: تشکیل این کمیسیون را نباید به منزله بی‌اعتمادی مجلس به تیم مذاکره کننده تلقی کرد چرا که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده افرادی متدین، امین و انقلابی هستند و هیچ‌گونه کم‌کاری و کاهلی ننمودند اما تاریخ نشان می‌دهد که شیطان بزرگ و انگلیس خبیث و سایر هم‌پیمانانشان اهل فریب، دروغ، عهدشکنی، تقلب و سراسر نیرنگ بوده‌اند و لذا باید همه مسیرهای نفوذ احتمالی آنها به دقت بررسی و در توافقات و مخصوصا راهکارهای اجرایی برجام مورد توجه جدی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت نکات ارزشمندی را در خصوص اهمیت معادن و بهره‌برداری از این منابع خدادادی گوشزد نمودند و بر چهار نکته اساسی اکتشاف، جلوگیری از خام‌فروشی، جایگزینی درآمدهای نفتی به وسیله معادن و بکارگیری بخش خصوی تأکید فرمودند.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه هر 4 مورد استراتژی بخش معدن مجلس بوده و خواهد بود و به اعتقاد ما محقق شدن این مهم به خصوص جایگزینی معدن به جای نفت در وزارتخانه عریض و طویل فعلی فعلا میسر نیست و بهترین راه چاره کار تفکیک بخش معدن و صنایع معدنی از وزارتخانه فعلی و تشکیل وزارتخانه معادن و صنایع معدنی است و پیشنهاد می‌شود حداقل تا زمان تشکیل وزارتخانه مذکور وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نسبت به تشکیل سازمان معادن و صنایع معدنی در استان‌ها اقدام نماید.

نماینده مردم سروستان در مجلس همچنین نسبت به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله خشک شدن تالاب بختگان در استان فارس و مسائل معیشتی مردم به مسئولان اجرایی تذکر داد.

انتهای پیام

کد N966440

وبگردی