آفتاب
وال استریت ژورنال گزارش داد

مخصمه دولت اوباما در نتیجه حمایت تهران و مسکو از سوریه

مخصمه دولت اوباما در نتیجه حمایت تهران و مسکو از سوریه

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد: ایران و روسیه همکاری‌های خود در سوریه را برای محافظت از بشار اسد افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه وال استریت ژورنال در این گزارش با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی و خاورمیانه مدعی شد: تهران و مسکو در ماههای اخیر در راستای حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه یک سری دیدارها را در سطح مقامات بلند پایه در روسیه برگزار کرده‌اند. آنها در این دیدارها علاوه بر این درباره‌ی اقدامات نظامی کرملین در سوریه نیز گفت و گو کرده‌اند.

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه هفته گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌های سوری گفت که این گونه دیدارها در چارچوب‌ این همکاری انجام می‌شود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی حمایت مشترک ایران و روسیه از بشار اسد یک مانع بزرگ بر سر راه هدف دیپلماتیک دولت، باراک اوباما ایجاد می‌کند که خواهان برکناری رئیس جمهور سوریه از قدرت است. همچنان که حمایت تهران و مسکو روانه سوریه می‌شود، آمریکا خواسته‌های خود مبنی بر این که اسد پیش از وقوع انتقال سیاسی کنار برود را تعدیل کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو گفت که دولت وی نگران این است که ایران و متحدانش یک جبهه نظامی جدید را علیه اسراییل از طریق سوریه ایجاد کنند.

پوتین در تلاش برای رفع این نگرانی صهیونیست‌ها گفت: ما می‌دانیم که ارتش سوریه و دولت قصدی برای ایجاد یک جبهه جدید ندارد.

اکنون دولت‌های غربی و آمریکا به دقت در حال تماشای اقداماتی هستند که روسیه ایران و سوریه قرار است به کار گیرند چون به گفته‌ی کارشناسان اولین عملیات آنها نشان خواهد داد که اهداف این کشورها چیست.

روزنامه وال استریت ژورنال در پایان نوشت: افزایش حمایت روسیه و ایران از اسد دولت اوباما را در یک مخمصه دیپلماتیک و استراتژیک قرار داده است.

انتهای پیام

کد N966439

وبگردی