آفتاب
سردار فدوی در جمع خبرنگاران:

ورود آمریکایی‌ها در خلیج فارس ناامنی را ۹ برابر افزایش داده است

ورود آمریکایی‌ها در خلیج فارس ناامنی را ۹ برابر افزایش داده است

فرمانده نیروی دریایی سپاه باتاکید بر اینکه ورود آمریکایی ها در خلیج فارس ناامنی را ۹ برابر افزایش داده است، گفت: آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی کند، بلکه خرابی به بار می آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار علی فدوی در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور که صبح امروز در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه راهکارهایی برای مقابله با نفوذ که مقام معظم رهبری آن را یکی از وظایف سپاه پاسداران دانسته اند، دارید؟ اظهار داشت: سپاه پاسداران، پاسدار انقلاب اسلامی است و این به این معنی نیست که تنها در بـُعد نظامی این پاسداری صورت بگیرد.

فدوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از هر ناحیه ای و توسط هر مجموعه ای مورد تهدید قرار گیرد، سپاه موظف به پاسداری از انقلاب است، گفت: این مساله ارتباطی با محدوده و گستره آن تهدید ندارد و این وظیفه ذاتی سپاه است که انجام خواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: سپاه در طول ۳۷ سال گذشته نشان داده که در دفاع از انقلاب اسلامی موفق است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در مورد رابطه ایران و آمریکا و ماهیت این ارتباط تصریح کرد: ماهیت وضع ما و آمریکایی ها هیچ وجهی با یکدیگر ندارد. ماهیت دعوای آمریکایی ها با ما ماهیت حق و باطل است که در کنار یکدیگر قرار نمی گیرد.

آمریکایی‌ها در به وجود آمدن داعش نقش داشته‌اند

فدوی با بیان اینکه منافع مشترک باعث نمی شود که حق و باطل در کنار یکدیگر قرار گیرند، تصریح کرد: آمریکایی ها مدعی مبارزه با تروریسم هستند و این در حالی است که آنها داعش را به وجود آورده اند. کلینتون کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا اعلام می کند که ما داعش را به وجود آورده ایم و این نمونه ای از این مبارزه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: مسئولین آمریکایی نیز اذعان می کنند که در به وجود آمدن داعش نقش داشتند و کسی که در به وجود آمدن چیزی نقش داشته باشد، نمی تواند با آن مبارزه کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها در ادعای مبارزه با تروریسم صادق نیستند، اذعان کرد: آمریکایی‌ها برای آنکه با داعش مبارزه کنند، پای کار نیستند. اصل تروریسم را آنها علیه مردم مسلمان منطقه به وجود آورده اند.

فدوی تصریح کرد: کسانی در ادعای مبارزه با تروریسم به ویژه داعش صادق هستند که جان و فرزندان خود را داده اند. مردم مسلمان سوریه، عراق، لبنان و ایران طی سال های گذشته جان خود را فدا کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه ما قربانی تروریسم هستیم، خاطرنشان کرد: این تروریست‌ها امروز هم در آمریکا و انگلیس رسما از منافقین حمایت می کنند. آنها همچنان در موضع انفعالی قرار دارند.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه مراقب هستند که تیری از سوی آنها شلیک نشود، زیرا در این صورت اثرات زیانبار و وحشتناکی برای آنها حاصل می شود.

اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه موجب ناامنی شده است

فدوی منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را راهبردی و ویژه دانست و گفت: این منطقه با عنوان تنهاترین منبع تامین انرژی جهان به ویژه نفت و گاز است و امروز آمریکایی ها در موضع دفاع و انفعالی قرار گرفته اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در ۱۵ سال گذشته آمریکایی ها به هر اقدامی که دست زده اند، ناامنی را در پی داشته است، اذعان کرد: آنها در سوریه، لبنان و فلسطین دچار شکست هایی شده اند.

وی ادامه داد: آنها به هر کاری که دست می زنند، موجب ناامنی می شود و امروز با اقدامات خود در منطقه موجبات ناامنی را فراهم کرده اند.

فدوی با تاکید بر اینکه ورود آمریکایی ها در خلیج فارس ناامنی را ۹ برابر افزایش داده است، گفت: آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی کند، بلکه خرابی به بار می آورد و آنها اهدافی فراتر از آنچه می‌گویند، دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها دست به هر اقدامی که می زنند، باعث بدبختی ملت های منطقه خواهند شد. در نهایت این مساله موجب بدبختی ملت آمریکا نیز خواهد شد.

کد N966366

وبگردی