آفتاب
نماینده زنجان خواستار شد

انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به دشت‌های زنجان

انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور به دشت‌های زنجان

نماینده مردم زنجان گفت: دشت‌های وسیع و زیبا و خارج از گسل زلزله زنجان بستر خوبی دارد که به عنوان پایتخت سیاسی و اداری کشور انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محسن علیمردانی در نطق امروز مجلس با تبریک بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: صنعت گردشگری یکی از راه‌های رونق اقتصادی است. این صنعت در فراهم کردن توسعه پایدار، کسب درآمد، جذب ارز و درآمدهای مالیاتی و اشتغال در بسیاری از کشورهای جهان نقش موثری داشته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی افزود: صنعت گردشگری دنیا 10.9 درصد تولید ناخالص، 11.4 درصد سرمایه‌گذاری و 11 درصد مالیات جهان را تامین کرده است. درآمد 80 درصد کشورهای توریست‌پذیر از این صنعت تامین می‌شود اما سهم این صنعت در ایران کمتر از یک درصد است در حالی که کشورمان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های متعدد تفریحی، گردشگری، تاریخی، مذهبی و صنایع دستی می‌تواند جزو 10 کشور برتر دنیا باشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس از اتاق فرمان خواست تا فلیلم تبلیغاتی تهیه شده از جاذبه‌های توریستی و گردشگری استان زنجان را در صحن علنی پخش کند. در حین پخش این کلیپ موزیکال، وی مراکز دیدنی و گردشگری استان زنجان را معرفی کرد.

وی استان زنجان را به دلیل فاصله نسبتا کوتاه با تهران یکی از بهترین استان‌های کشور برای جذب گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی دانست و افزود: در استان با نارسایی‌ها و کاستی‌های فروانی در حوزه سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی برای جذب گردشگر روبرو هستیم در حالی که استان زنجان اماکن گردشگری، صنایع دستی، جاذبه‌های مذهبی و توریستی متعددی را در اختیار دارد.

انتهای پیام

کد N966350

وبگردی