آفتاب
امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

رادارهایی با برد سه هزار کیلومتر تا پایان سال رونمایی می شود

رادارهایی با برد سه هزار کیلومتر تا پایان سال رونمایی می شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: بخش اعظم رادارهایی با برد سه هزار کیلومتر تا پایان سال توسط این قرارگاه رونمایی می شود تا بتوانیم پرواز هواپیماها را ورای مرزها از روی باند رصد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر امیر سردار اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از کشورها دارنده رادارهایی با برد سه هزار کیلومتر نیستند اظهار کرد: بخش اعظم این رادارها تا پایان سال توسط قرارگاه پدافند هوایی رونمایی می شود.

وی افزود: ما به شما قول می دهیم که بتوانیم پرواز هواپیماها را ورای مرزها از روی باند رصد و آنها را کنترل کنیم.

امیر اسماعیلی گفت: اولین اصل قرارگاه پدافند هوایی دفاع در عمق است که امیدواریم بتوانیم این راهبرد را همواره مدنظر گرفته و انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت آمادگی پدافند هوایی ایران در مواجهه با تهدیدات احتمالی چگونه است خاطرنشان کرد: امروزه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بیش از هزار و ۲۰۰ هواپیما از فراز جمهوری اسلامی عبور می کنند که این تعداد پرواز عبوری در مقایسه با کشورهای منطقه بی نظیر است زیرا پروازهای بین المللی به دلیل مسائل موجود در کشورهای عراق، سوریه و اوکراین ایمنی پرواز خود را عبور از فراز جمهوری اسلامی می دانند.

وی با بیان اینکه ما امروز امن ترین آسمان خاورمیانه را داریم تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی در بخش ایمنی توانسته است امن ترین آسمان خاورمیانه را که در ۷۰ سال اخیر سابقه نداشته است محقق کند.

امیر اسماعیلی تاکید کرد: بومی بودن و توان تولید داخلی از خصوصیات قرارگاه پدافند هوایی در تولید تجهیزات است که این امر مرهون تلاش متخصصان و دانشجویان دانشگاه های داخلی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پاسخ شما به ادعای داعش در تهدید هوایی علیه ایران چیست، تصریح کرد: مطمئن باشید داعش و هر گروهک کوچکی که به اندازه یک مورچه هم برای مردم صلح طلب دنیا به ایران ارزش نگذارند قبل از رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی تبدیل به خاکستر خواهند شد و جهنم برای آنها به ارمغان آورده می شود.

 

 

 

کد N966323

وبگردی