آفتاب
در کنفرانس خبری در کی‌یف؛

استولتنبرگ: روسیه همچنان برای شورشیان اوکراین سلاح می‌فرستد

استولتنبرگ: روسیه همچنان برای شورشیان اوکراین سلاح می‌فرستد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ادعا کرد‌،‌ روسیه همچنان برای شورشیان جدایی‌طلب شرق اوکراین که با دولت این کشور درگیر هستند، به رغم برقراری آتش‌بس جدید سلاح می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نخستین روز سفرش به اوکراین اظهار کرد: آتش‌بس در اوکراین به طور کلی برقرار است. البته این وضعیت دلگرم کننده است زیرا تا قبل از این وجود نداشت.

وی در یک کنفرانس خبری مشترک به همراه پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در یک پایگاه نظامی در غرب این کشور اظهار داشت: با این حال وضعیت در اوکراین بسیار شکننده است.

وی ادامه داد: روسیه به حمایت از جدایی‌طلبان ادامه می‌دهد و ضمن فرستان سلاح برای آنها، با انواع تجهیزات، آموزش‌ها و نیروها از آنها پشتیبانی می‌کند.

در اول سپتامبر جاری یک توافق آتش‌بس جدید در اوکراین مورد توافق قرار گرفت که سبب شد درگیری‌ها در این کشور تقریبا به پایین‌ترین سطح خود از زمان آغاز این جنگ داخلی برسد.

استولتنبرگ روز دوشنبه سفر دو روزه‌ای به اوکراین آغاز کرد. این نخستین سفر او به این کشور جنگ زده بوده و به منظور نشان دادن حمایت از دولت غربگرای این کشور انجام شده است.

انتهای پیام

کد N966320

وبگردی