آفتاب
تحولات سوریه/

سفر ۳ نماینده پارلمان فرانسه به سوریه

سفر ۳ نماینده پارلمان فرانسه به سوریه

سه نفر از نمایندگان حزب سوسیالیست فرانسه در روزهای آتی برای همبستگی با دولت سوریه به این کشور سفر می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، سه نفر از نمایندگان حزب حاکم سوسیالیست فرانسه طی ۱۰ روز آتی به سوریه سفر می کنند.

خبرگزاری فرانسه این سفر را سفری ویژه و خاص توصیف و اعلام کرد که سه نماینده مذکور از مناطقی در دمشق، حمص، لاذقیه و چند شهرک دیدن خواهند کرد.

«جرار بات» رئیس انجمن فرانسوی دوستی با سوریه، «کریستین اوتین» و «جروم لمپر» سه نماینده ای هستند  که قرار است به سوریه سفر کنند.

اوتین در پایگاه اینترنتی رسمی خود در خصوص این سفر نوشت: این سفر نشانگر حمایت نمایندگان فرانسوی از حاکمیت سوریه، دفاع از نهاد های دولتی و وحدت اراضی و تامین مرزهای سوریه است.

«چاک میارد» یکی از نمایندگان فرانسوی که طی ماه ههای اخیر به سوریه سفر کرده بود سیاست های تنگ نظرانه فرانسه در قبال سوریه را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین در خبری دیگر از هلاکت ۶۱ تروریست در غوطه شرقی و غربی و همچنین وارد آوردن ضربات سنگین به تروریست ها در الرقهه خبر داد.

سفر این افراد به سوریه در حالی برنامه ریزی شده که «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه در اقدامی غیرمنتظره از چرخش سیاسی و تغییر موضع کشورش نسبت به سوریه و دولت بشار اسد خبر داد. فابیوس که با روزنامه فیگارو صحبت می کرد، گفت: به عنوان یکی از پیش شرط های مذاکرات صلح در منطقه دولت فرانسه دیگر سقوط بشار اسد را نمی خواهد.

کد N966064

وبگردی