آفتاب
در قالب یک تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد

تدوین استانداردهای پژوهش‌محور ملی و بین‌المللی با همکاری دانشگاه آزاد و انجمن مهندسی گاز

تدوین استانداردهای پژوهش‌محور ملی و بین‌المللی با همکاری دانشگاه آزاد و انجمن مهندسی گاز

دانشکده نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن مهندسی گاز ایران به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در جهت گسترش توان ملی در حل مشکلات و معضلات علمی و تحقیقاتی و نیل به خوداتکایی ملی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، ایجاد و توسعه همکاری‌های مشترک، تبادل اطلاعات، تجربیات و توانایی‌های علمی و ارائه خدمات پژوهشی، مشاوره‌ای و آموزشی و... بخشی از اهداف این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.

از دیگر موارد مد نظر در این تفاهم‌نامه می‌توان به ارتقای سطح دانش فنی و دستیابی به فناوری نوین در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، همکاری در تدوین استانداردهای پژوهش‌محور ملی و بین‌المللی و برگزاری سمینارها، کنگره‌ها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتباط با فناوری‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد.

ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه تجارت، آموزش، پژوهش، تدوین و تألیف کتاب، مقاله، نشریات تخصصی و عمومی و طرح‌های تیپ آموزش فرایند تولید و فرمولاسیون‌های مختلف، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های کوتاه مدت به منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و محققان در صنایع گاز، نفت و پتروشیمی و اجرای طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی از دیگر اهداف مورد توجه در این تفاهم‌نامه هستند.

بر اساس این گزارش، طرفین در بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین و برنامه‌ریزی جهت نیاز به موارد اولویت دار انجام امور مطالعاتی، امکان‌سنجی کاربرد فناوری‌های نوین در کارخانجات تولیدی تاسیسات و سیستم‌های انرژی‌بر و برگزاری بازدیدهای علمی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده نفت و گاز با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ارائه پیشنهاد سوژه‌های پایان‌نامه‌ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین ارائه مشورت‌های علمی و فنی در مراحل تحقیقات و تکمیل پایان‌نامه‌ها توسط انجمن مهندسی گاز ایران، ارائه خدمات در زمینه خرید، طراحی، ساخت و نصب تجهیزات آزمایشگاه‌های مربوطه و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر مفاد این همکاری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

کد N965902

وبگردی