آفتاب

تاکید فابیوس بر تشکیل "دولت فراگیر" برای حل بحران سوریه

تاکید فابیوس بر تشکیل "دولت فراگیر" برای حل بحران سوریه

وزیر خارجه فرانسه بر حل بحران سوریه از طریق تشکیل "دولت فراگیر" که دربرگیرنده شخصیت‌هایی از مخالفان و نظام این کشور باشد، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های اروپایی گفت: برای ممانعت از فروپاشی نظام در سوریه همانند آنچه که در عراق شاهد آن بودیم، باید ارتش و برخی نهادهای دیگر دولت حفظ شود و درنتیجه دولت وحدت ملی با حضور شخصیت‌هایی از نظام و مخالفان که با تروریسم مخالف باشند، تشکیل شود.

فابیوس درخصوص اینکه آیا برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه پیش شرطی برای هرگونه راهکار بحران سوریه است، گفت: اگر بگوییم در هر مذاکره‌ای که انجام شود باز بشار اسد باید بماند این مذاکره یقینا به شکست می‌انجامد، در مقابل اگر بخواهیم پیش از آغاز مذاکرات نیز اسد کنار رود باز هم هیچ گونه پیشرفتی به دست نخواهیم آورد.

وی درباره پیشنهاد روسیه برای تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم با مشارکت دمشق نیز گفت: مسکو تاکید کرده که خواهان ائتلافی است که دارای نیت مثبت باشد اما چگونه چنین چیزی با وجود بشار اسد ممکن است. پاریس بشار اسد را مسئول اول تنش‌های کنونی در سوریه می داند و اینکه اسد را کلید حل بحران بدانند توهم است.

فابیوس درخصوص آغاز پروازهای شناسایی فرانسه بر فراز دمشق گفت: موضع پاریس بر اساس از اصل "دفاع از خود" است. ما اطلاعات دقیقی داریم که نشان می‌دهد داعش در سوریه برای انجام حملات علیه فرانسه و دیگر کشورها آماده می‌شود.

انتهای پیام

کد N965860

وبگردی