آفتاب
امیرعبداللهیان در مسکو:

عدم توقف حمله به مسجدالاقصی تبعات سختی برای صهیونیستها خواهد داشت

عدم توقف حمله به مسجدالاقصی تبعات سختی برای صهیونیستها خواهد داشت

معاون عربی آفریقایی وزير خارجه گفت:تبعات سختي متوجه رژيم صهيونيستي بخاطر تعرض به مقدسات اسلامي در قدس خواهد شد و عدم توقف اين قبيل اقدامات تحريك آميز روزهاي دشواري را براي تل آویو رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزير خارجه کشورمان و نماينده رييس جمهور روسيه پيرامون اوضاع سوريه، يمن و فلسطين و مبارزه با تروريسم رايزني نمودند.

طرفين در اين ديدار آخرين ايده هاي موجود سياسي براي خروج از بحران سوريه را مورد مشورت قرار دادند.

اميرعبداللهيان مقامات روسيه را در جريان مشورتهاي اخير صورت گرفته با بشار اسد رييس جمهور سوريه قرار داد و ايده هاي سازنده بشار اسد در حل سياسي را ستودني خواند.

تهران و مسكو بر ناكارآمدی روش هاي نظامی و امنيتی در سوريه و ضرورت توجه ويژه به راهكار سياسي برمبناي نقش مشترك مردم، حكومت و معارضه معتقد به راهكار سياسي و مبارزه جدي با تروريسم تاكيد كردند.

طرفين همچنين تداوم توسل به زور در يمن را محكوم نموده و تشديد اقدامات نظامي در يمن را باعث پيچيده تر شدن شرايط و تقويت فزاينده تروريسم در يمن و منطقه و سرايت ان به جهان دانستند و بر ضرورت لغو محاصره انساني يمن تاكيد نمودند. تهران و مسكو از سرگيري مذاكرات سياسي يمني ها را تاييد نموده و  نقش فعال تر سازمان ملل در توقف جنگ و جلوگيري از فاجعه انساني و تقويت روند سياسي را خواستار شدند.

ايران و روسيه همچنین آخرين تحولات فلسطين را مورد بررسي قرار دادند. اميرعبداللهيان با محكوميت اقدامات اخير تل آويو در مسجد الاقصي تاكيد نمود: تبعات سختي متوجه رژيم صهيونيستي بخاطر تعرض به مقدسات اسلامي در قدس خواهد شد و عدم توقف اين قبيل اقدامات تحريك آميز روزهاي دشواري را براي تل اويو رقم خواهد زد.

کد N965776

وبگردی