آفتاب
کربی؛

گفتگوی ما با تل آویو و مسکو در مورد سوریه سه جانبه نخواهد بود

گفتگوی ما با تل آویو و مسکو در مورد سوریه سه جانبه نخواهد بود

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات سه جانبه ای میان نیروهای روسیه، آمریکا و اسرائیل در مورد سوریه وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جان کربی در نشست خبری گفت: نمی خواهم از گفتگوها تحت عنوان گفتگوهای سه جانبه یاد کنم و دلیل آن ممانعت از درگیری های احتمالی است.

وی افزود: با قاطعیت نمی توان درستی گزارش های مربوط به استفاده روسیه از هواپیماها بدون سرنشین در سوریه برای اهداف اطلاعاتی را تأیید کرد. وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اهداف مسکو در قبال سوریه همچنان برای واشنگتن نامشخص است.

کربی عنوان کرد: حمایت نظامی روسیه از بشار اسد رئیس جمهور سوریه که در راستای مبارزه با داعش نباشد، مسئله ای متفاوت خواهد بود. از سودی دیگر جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت واشنگتن از مشارکت سازنده روسیه در فعالیت های ائتلاف بین المللی ضد داعش استقبال می کند.

وی افزود: طرف روسی می تواند در فعالیت های ائتلاف بین المللی ضد داعش فعالیت کند و در صورت اراده مسکو ما از این مسئله استقبال خواهیم کرد. ارنست با اشاره به اینکه واشنگتن با هدف درک فعالیت های مسکو در سوریه با طرف روسی در ارتباط است، گفت: برای رسیدن به یک فهم بهتر و پی بردن به اهداف روسیه با این کشور گفتگو می کنیم.

گفتنی است این اظهارات مسئولان آمریکا بعد از دیدار مقامات روسیه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو مطرح شد.

کد N965683

وبگردی