آفتاب

کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه در ترکیه

کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه در ترکیه

نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد محبوبیت حزب حاکم ترکیه با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات زود هنگام در اول نوامبر، کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که محبوبیت حزب عدالت و توسعه در مقایسه با انتخاباتی که در ژوئن برگزار شد، ۱.۶ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد تصاحب اکثریت کرسی های پارلمان توسط عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ابراز تردید کرده اند.

طبق این نظرسنجی که توسط موسسه «جیزیجی» ترکیه انجام شده، هر چند رهبران عدالت و توسعه این بار به کسب اکثریت آرا در پارلمان و تشکیل کابینه تک حزبی چشم دوخته اند ولی کاهش محبوبیت این حزب دستیابی به چنین خواسته ای را دشوار کرده است.

این در حالی است که حزب عدالت و توسعه نتوانست در انتخابات پارلمانی اخیر نتوانست اکثریت مورد نیاز آرا را برای تشکیل کابینه به دست آورد و در زمانی قانونی نیز موفق به تشکیل کابینه ائتلافی با احزاب راه یافته به پارلمان نشد، از این رو انتخابات زود هنگام پارلمانی در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

گفتنی است در انتخابات اخیر حزب عدالت و توسعته با ۲۵۸ کرسی، حزب جمهوری خواه خلق با ۱۳۲ کرسی، حزب حرکت ملی و حزب دمکراتیک خلق ها نیز هر کدام ۸۰ کرسی را در پارلمان از آن خود کردند.

کد N965681

وبگردی