آفتاب

انصراف واکر از نامزدی در انتخابات/ دومین جمهوری خواه هم کنار کشید

انصراف واکر از نامزدی در انتخابات/ دومین جمهوری خواه هم کنار کشید

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از فضای مسموم حزب جمهوری خواه از این رقابتها کناره گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اسکات واکر فرماندار ویسکانزین و نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از این رقابت کناره گیری کرد. وی با خواندن یک بیانیه در کاپیتال مادیسون از فضای انتخاباتی مسموم در میان حزب جمهوری خواه و اظهارات دونالد ترامپ انتقاد کرد.

 وی خطاب به دیگر نامزدهای جمهوری خواه کناره گیری از انتخابات را خواستار شد تا یک نفر بتواند از این حزب در انتخابات پیروز میدان باشد. واکر با اشاره به دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان گفت: او یک انسان خوش بین بود ولی متاسفانه امروز در فضای انتخابات چیز دیگری حاکم است. بهتر است به اصول اولیه حزب خود بازگردیم.

واکر بعد از ریک پری دومین نامزد جمهوری خواه است که از رقابت های انتخاباتی کناره گیری می کند. وی اواخر تیرماه طی یک سخنرانی در جمع هوادارانش با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ گفته بود: من این توافق را نابود می کنم؛ تحریم های فلج کننده را علیه ایران اعمال خواهم کرد و متحدان مان را قانع می کنم تا دست به اقدام مشابهی بزنند.

گفتنی است واکر توضیح خاصی در مورد علت کناره گیری اش از میدان رقابت های انتخاباتی ارائه نکرده است. وی که یکی از جمهوریخواهان تندرو محسوب می شود شعار «مبارز و برنده» را برای ستاد انتخاباتی اش برگزیده بود.

کد N965680

وبگردی