آفتاب
تحولات عراق؛

اصابت کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد/۱۷ کشته در انفجارهای مختلف

اصابت کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد/۱۷ کشته در انفجارهای مختلف

اصابت موشک کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد و کشته شدن دست کم ۱۷ نفر در انفجارهای مختلف در بغداد و اطراف آن از جمله تحولات مربوط به عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع خبری، اصابت موشک کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد منجر به کشته شدن و زخمی شدن تعدادی از عراقی ها شد.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که  ۱۳ فروند موشک کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد اصابت کرد که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شده و تعدادی از منازل اطراف فرودگاه نظامی آسیب دید. هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

از سوی دیگر در انفجاری بغداد و اطراف آن که گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت دست کم ۱۷ نفر کشته شدند. پلیس و منابع پزشکی اعلام کردند که در انفجار منطقه الامین در شرق بغداد حداقل ۱۲ نفر کشته و ۴۲ نفر دیگر زخمی شدند.

در انفجاری دیگری که در منطقه شیعه نشین الشعب به وقوع پیوست دو غیر نظامی کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند. انفجار در اللطفیه واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب بغداد نیز منجر به کشته شدن دو نفر شد.

همچنین انفجار دیگری در نزدیکی خودروی گشتی ارتش در ورودی شمال بغداد رخ داد که منجر به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن ۴ نفر دیگر شد. اخیرا بغداد شاهد عملیات ربایش و حملات علیه مسئولان دولتی و شهروندان است.

کد N965668

وبگردی