آفتاب

تلفات سه انفجار در نیجریه به ۵۴ کشته و ۹۰ زخمی رسید

تلفات سه انفجار در نیجریه به ۵۴ کشته و ۹۰ زخمی رسید

تلفات کشته ها و زخمی های حادثه تروریستی شب گذشته در شمال شرقی نیجریه از ۱۴۰ نفر فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شمار کشته شدگان و زخمی های حادثه انفجار شامگاه گذشته در شهر «مایدوگوری» واقع در شمال شرقی نیجریه که پایگاه تاریخی جنبش بوکوحرام نیز به شمار می آید، به ۵۴ نفر رسیده است.

سخنگوی ارتش نیجریه در این باره به خبرنگاران گفت: شب گذشته ۳ انفجار جداگانه در شهر مایدوگوری اتفاق افتاد و بر اثر آن تا کنون ۵۴ نفر کشته و ۹۰ نفر نیز زخمی شدند.  

وی ادامه داد: یکی از این انفجارها در مسجد «آجیلاری» و حین برگزاری نماز توسط مسلمانان به وقوع پیوست. شاهدان عینی حاضر در این مسجد نیز گفتند: انفجار اول در این مسجد و پس از مدت کوتاهی از ورود ما برای اقامه نماز بود. سپس صدای انفجار دوم را استماع کردیم.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است. اما نشانه هایی از بوکوحرام در این حملات دیده می شود. سخنگوی ارتش افزود: به دنبال اطلاع از انفجارها، نیروهای امنیتی در محل مستقر شدند.

سازمان ملی مدیریت اوضاع اضطراری در نیجریه از انتقال اجساد به سردخانه ها و مجروحان به بیمارستان ها جهت آغاز فرایند در مانی خبر داد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارهای سه گانه که گفته می شود به دلیل منهدم شدن ۳ بمب دست ساز بوده است را برعهده نگرفته است، ولی منابع نیجریه ای به دلیل مشابهت چنین حوادثی در گذشته، گروه تروریستی بوکوحرام را مسئول این حملات معرفی کرده اند.

لازم به ذکر است از ۲۹ ماه می و با روی کار آمدن «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات های خود را تشدید خواهد نمود. بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرد. در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر خشونت های این گروه تروریستی آواره شده اند.

کد N965600

وبگردی