آفتاب

انفجار مهيب کاخ رياست جمهور سومالی را به لرزه درآورد

انفجار مهيب کاخ رياست جمهور سومالی را به لرزه درآورد

یک ماشین بمب گذاری شده در بیرون از محوطه کاخ ریاست جمهوری سومالی منفجر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس سومالی ساعاتی پیش از وقوع یک انفجار مهیب در نزدیکی کاخ رياست جمهور سومالی در «موگادیشو» خبر داد.

علی حسن یکی از افسران نظامی ارتش سومالی در این باره گفت: انفجار انتحاری در یک خودرو بمب گذاری شده بیرون از محوطه کاخ ریاست جمهوری سومالی رخ داده است. این انفجار تلفاتی را نیز در پی داشته است، اما ما هنوز در حال تحقیق و تفحص بیشتر در این زمینه هستیم.

یکی از شاهدان عینی این حادثه به خبرنگار رویترز گفت: ستون هایی از دود در بیرون از محوطه کاخ ریاست جمهوری دیده می شود. نمی توان به این مکان نزدیک شد. نیروهای نظامی این مکان را به محاصره خود درآورده اند. تنها می توان آمبولانس هایی را که در حال تردد هستند، دید.

به دلیل مشابهت انفجارهای مشابه در این کشور، انگشت اتهام به سوی گروه تروریستی الشباب نشانه رفته است، ولی تا کنون این گروه درباره پذیرش یا رد ارتکاب این عملیات مطلبی را اعلام نکرده است. این گروه تروریستی که برای سرنگونی «حسن شیخ محمد» رئیس جمهور کنونی سومالی مبارزه می کند.

این گروه تروریستی که برای سرنگونی حکومت سومالی مبارزه می کند، به دنبال اینکه در سلسله درگیری های سال ۲۰۱۱ مجبور شد پایتخت این کشور را ترک کند، به تهدید بزرگی برای کشورهای منطقه شاخ آفریقا مبدل شده است.

مقامات سومالی به دنبال پیشروی های اخیر گروه تروریستی الشباب در این کشور، از دولت و اتحادیه آفریقا درخواست کرده اند تا نیروهای خود را هر چه سریع تر به این مناطق بفرستند.

کد N965573

وبگردی