آفتاب

مخالفان دولت سوریه به مسکو می روند

مخالفان دولت سوریه به مسکو می روند

گروهی از مخالفان داخلی دولت سوریه با هدف هماهنگی برای برگزاری کنفرانس ژنو ۳ فردا در مسکو با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ایتارتاس، هیئتی از مخالفان دولت سوریه برای فرهم کردن مقدمات کنفرانس ژنو ۳ به مسکو می روند.

این خبر را یک منبع نزدیک به مخالفان دولت سوریه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد. این افراد قرار است روز سه شنبه در نشستی در وزارت خارجه روسیه در مسکو شرکت کنند.

در جریان این دیدار محمود مارائی دبیر کل کمیته جنبش دموکراتیک ملی سوریه و  تعداد دیگری از گروههای مخالف با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهند کرد.

از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، سازمان ملل متحد میزبان دو کنفرانس بزرگ بین المللی در مورد سوریه بوده است. بیانیه ژنو نیز در تاریخ سی ام ماه ژوئن ۲۰۱۲ میلادی در کنفرانسی موسوم به گروه اقدام در مورد سوریه در ژنو به تصویب رسید که به کنفرانس ژنو یک معروف شد.

در ادامه آن کنفرانس بین المللی دیگری در مورد سوریه موسوم به کنفرانس ژنو ۲ توسط کشورهای روسیه و آمریکا در تاریخ۲۲ ژانویه در مونتروی سوئیس برگزار شد که به منظور یافتن راه حل برای پایان دادن به بحران سوریه بود.
پس از دو دور گفتگو که در ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۱۴ میلادی میان مخالفان و دولت سوریه برگزار شد، هیچ پیشرفت خاصی حاصل نشد و طرف های درگیر در جنگ سوریه توافق کردند همچنان به گفتگوها ادامه دهند.

 

کد N965543

وبگردی