آفتاب
دبیر ستاد انتخابات کشور:

عوامل اجرایی، متعهد به برگزاری سالم انتخابات هستند

عوامل اجرایی، متعهد به برگزاری سالم انتخابات هستند

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اعتماد مردم به دولت تدبیر و امید و انتظار جامعه برای تحقق برنامه‌های اعلام شده دولت، گفت: در برابر اعتمادی که مردم به ما دارند، متعهد هستیم به بهترین نحو انتخابات پیش رو را برگزار کنیم و تمامی عوامل اجرایی، امانت داری صادق برای آراء مردم خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، علی‌پور علی مطلق در همایش فرمانداران و بخشداران استان اظهار کرد: با توجه به تجمیع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخابات پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات اولین انتخاباتی است که توسط دولت تدبیر و امید برگزار می‌شود، افزود: تمامی عوامل اجرایی دولت متعهد به برگزاری سالم انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری مردم در عرصه تعیین سرنوشت خود هستند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش کلیدی فرمانداران به عنوان مقامات دولتی که ریاست هیات اجرایی انتخابات را عهده دار هستند، ادامه داد: قانون اینگونه معنا می‌یابد که وظیفه اصلی در انتخابات را وزارت کشور برعهده دارد اما پیاده‌کننده قانون انتخابات، فرمانداران هستند که ریاست هیات اجرایی انتخابات را بر عهده دارند.

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان لزوم استفاده از تجربیات و پیشنهادات کاربردی برای برگزاری انتخابات گفت: در این زمینه وزارت کشور از صاحب نظران متعددی در قالب اتاق‌های فکر برای آسیب‌شناسی و برگزاری مناسب انتخابات پیش رو استفاده می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با تشریح برنامه‌های آموزشی وزارت کشور برای فرمانداران و بخشداران، یادآور شد: به زودی دوره‌های آموزشی و همایش‌های کاربردی برای برگزاری انتخابات پیش رو با حضور معاونین وزیر و فرمانداران و بخشداران به صورت منطقه‌ای تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

کد N965353

وبگردی