آفتاب

میشل عون ریاست جریان آزاد ملی را به دامادش واگذار کرد

میشل عون ریاست جریان آزاد ملی را به دامادش واگذار کرد

پس از آنکه جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان ماه گذشته میلادی با اکثریت آرا بر رقبای خود برای تصدی پست ریاست جریان آزاد ملی پیروز شد، میشل عون، رهبر این جریان رسما ریاست جریان آزاد ملی لبنان را به دامادش واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، میشل عون که رهبری فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به جریان آزاد ملی در پارلمان را برعهده دارد در جشن تودیع و معارفه رئیس جریان آزاد ملی که در منطقه جونیه در شمال بیروت و با حضور جمعی از مسئولان دولتی و اعضای احزاب سیاسی این کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه هرگز نمی‌نشیند و از مبارزه خسته نمی‌شود، گفت: آرزوی من این است که این حزب را برای تمامی مردم لبنان به ارث بگذارم.

اعلام پیروزی باسیل با اکثریت آرا باعث خشم تعدادی از احزابی شد که در سال 2006 به صورت رسمی با روند موروثی کردن سمت‌های سیاسی مخالفت کردند. به عنوان نمونه، در 14 ژوئن گذشته سامی الجمیل از نمایندگان پارلمان این کشور پس از برکناری پدرش امین الجمیل، رئیس جمهور پیشین، در انتخابات حزبی با کسب اکثریت آراء رئیس حزب گردان‌های لبنان شد.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال پیش رو نیز اعلام کرد، قصد داشته تیمور جنبلاط پسر خود را برای نامزدی انتخابات آتی پارلمان و به عنوان رئیس آتی حزب سوسیال معرفی کند.

به دنبال بحران سوریه و اختلاف نظر مقامات لبنان درباره مسائل منطقه، این کشور شاهد اختلاف جدی میان جناح‌های سیاسی است.

پارلمان این کشور نیز هنوز نتوانسته پس از میشل سلیمان، رئیس جمهور سابق که دوره ریاستش در تاریخ 25 مه 2014 به اتمام رسید، شخصی را برای این سمت معرفی و انتخاب کند.

انتهای پیام

کد N965234

وبگردی