آفتاب

رای منفی آژانس به قطعنامه "نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای اسرائیل"

رای منفی آژانس به قطعنامه "نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای اسرائیل"

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن انتقاد از دوگانگی جامعه بین الملل در برخورد با پرونده هسته‌ای رژیم صهیونیستی، از شکست آژانس بین الملل انرژی اتمی در تصویب پیش نویس قطعنامه عربی برای نظارت بر تاسیسات هسته‌ای این رژیم، ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری عربستان، نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب در سخنانی تاکید کرد: من چندین نامه برای مسئولان برخی کشورها فرستادم و با وزرای خارجه این کشور تلفنی گفتگوی کردم تا آن‌ها را به موافقت با پیش نویس قطعنامه عربی درخصوص تاسیسات هسته‌ای اسرائیل در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین قانع کنم.

وی از شکست جامعه بین الملل در موافقت با پیش نویس این قطعنامه ابراز تاسف و از دوگانگی جامعه بین الملل در برخورد با پرونده هسته‌ای اسرائیل انتقاد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا با قطعنامه‌ای که از سوی مصر ارائه شده بود و از سوی ترکیه، سوریه، ایران، لیبی، عراق، روسیه، چین و آفریقای جنوبی حمایت می‌شد با 61 رای منفی در برابر 43 رای مثبت، مخالفت کرد.

العربی همچنین بر خطرناک بودن تجاوزات کنونی اسرائیل در قدس تاکید کرد و گفت که قرار بود نشستی درخصوص این مسئله برگزار کند اما سفر وزرای خارجه اتحادیه عرب به نیویورک مانع از برگزاری این نشست شده است.

انتهای پیام

کد N965042

وبگردی