آفتاب

تعطیل شدن برج ایفل به دنبال هشدارهای امنیتی

تعطیل شدن برج ایفل به دنبال هشدارهای امنیتی

در پی انتشار گزارشی مبنی بر بالا رفتن سه مظنون فعالیتهای تروریستی به همراه کوله‌پشتی‌های بزرگ از برج ایفل شهر پاریس، مقام‌های فرانسه ورود گردشگران به این برج را ممنوع کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی‌میل، پس از آنکه اوایل امروز (دوشنبه) این گزارش به پلیس فرانسه مخابره شد، پلیس ضدتروریسم این کشور با اعلام هشدار عازم برج ایفل شدند و یک هلی‌کوپتر نیز آنها را پشتیبانی می‌کرد.

نیروهای پلیس پاریس تمام صبح امروز را به تجسس در بنای برج ایفل پرداختند اما به این نتیجه رسیدند که این مظنون‌ها با چتر نجات از این محل فرار کرده‌اند.

مقام‌های فرانسه همچنین این نظریه را که آنها ممکن است ورزشکاران حرفه‌ای بوده باشند، مطرح کرده‌اند.

یک منبع خبری در پلیس فرانسه گفت: گزارش شده که سه نفر از نمای بیرونی برج ایفل در حال بالا رفتن در حدود 5:30 هستند.

وی ادامه داد: گفته شده که آنها کوله‌پشتی‌های بزرگی داشتند بنابراین شانس گرفتن آنها وجود نداشته است. آنها کاملا ناپدید شدند و تحقیقات حول این نظریه که آنها چتربازان حرفه‌ای بوده‌اند انجام می‌شود.

وی افزود: البته این نگرانی وجود دارد که شاید آنها مواد خطرناکی را در برج ایفل پیش از ترک محل کار گذاشته باشند. تا ساعت 9 صبح امروز صدها نفر از جمله گردشگران انگلیسی منتظر بالا رفتن از این برج بودند اما به آنها گفته شد که این منطقه را تخلیه کنند و باجه‌های بلیت‌فروشی نیز بسته شدند.

برج ایفل پیش از این چند بار از سوی گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش تهدید شده است. تدابیر امنیتی این برج بعد از حملات سه تروریست در پاریس در ماه ژانویه افزایش پیدا کرد. امروز پلیس فرانسه با ریسمان امنیتی اطراف برج ایفل را مسدود کرد و مردم را به حاشیه رود سن در نزدیکی این محل منتقل کرد.

انتهای پیام

کد N964963

وبگردی