آفتاب

سئول در انتظار رفع تحریم های ایران است

سئول در انتظار رفع تحریم های ایران است

ایرنا نوشت: یک مقام رسمی کره جنوبی با ابراز تمایل شدید کشورش به از سرگیری و عادی سازی مناسبات تجاری با کشورمان، اعلام کرد که سئول بلافاصله پس از رفع تحریم های ایران، مناسبات تجاری پرباری را با جمهوری اسلامی شروع می کند.

 «جای دو مون» معاون وزیر تجارت، کار و انرژی کره جنوبی که برای رایزنی با مقامات ژاپنی در توکیو بسر می برد، روز دوشنبه از تمایل شدید کشورش برای عادی سازی مناسبات تجاری با ایران سخن گفت و تاکید کرد: سئول به طور حتم با برداشته شدن تحریم ها، گذشته روابط تجاری خود با ایران را جبران خواهد کرد.
وی اظهار داشت: به محض لغو تحریم های بین المللی علیه ایران، روند واردات نفت کره جنوبی از ایران با سرعتی قابل توجه از سر گرفته می شود.
این مقام کره ای با تاکید بر اینکه سئول در پی بازگرداندن شرایط تعامل اقتصادی با ایران به وضعیت پیش از سال 2012 میلادی است، گفت: سئول تصمیم دارد بلافاصله پس از لغو تحریم های کشورهای غربی علیه ایران که به محدود سازی مراودات تجاری با تهران انجامیده بود، تجارت نفت را به حالت گذشته خود بازگردانده و به جبران سال های قبل بپردازد.
«جای دو مون» تصریح کرد: شرکت های اقتصادی و به خصوص فعال کره جنوبی در حوزه انرژی همچون همتایان خود در بسیاری از کشورهای دیگر بی صبرانه در انتظار لغو تحریم های ایران هستند تا به تشدید تعاملات و تعمیق مناسبات اقتصادی با شرکت های ایرانی بپردازند.
سخنان این مقام کره ای در حالی صورت می گیرد که به تازگی وزارت تجارت کره جنوبی در سایت خبری خود به نقل از «وو تائه هی» معاون این وزارتخانه نوشت: «ما مصمم به افزایش واردات نفت و مشتقات نفتی از ایران هستیم.»
وی تصریح کرده بود که هیاتهایی از وزارت نفت ایران به کره جنوبی سفر کرده اند و کره ای ها هم دیدارهایی با مقام های ایرانی در تهران داشته اند که حاصل آن تصمیم برای افزایش واردات نفت خام و محصولات نفتی از ایران بوده است.
آمار شرکت نفت دولتی «کی ان او سی» کره جنوبی نشان می دهد که این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون روزانه نزدیک به 112 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

52261

کد N964810

وبگردی